در برنامه «قضیه ساخنه» بررسی شد ؛

کشورهای غربی و ابعاد دخالت آنها در بحران اوکراین

یک شنبه 13 آذر 1401 - 11:48:29

بی تردید بسیاری از کشورهای غربی به رهبری آمریکا با ادامه حمایت از کی یف و همچنین حمایت های سیاسی و رسانه ای ، در جنگ اوکراین درگیر هستند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر آمده است : ، این درحالی است که برخی غربی ها ادعا می کنند کشورهایشان به این جنگ کشیده نخواهند شد و رودررو با روسیه نمی‌جنگند ، که نشان می‌دهد در حال حاضر آنها ترجیح می‌دهند که اوکراینی‌ها به نیابت از این کشورها به جنگ با روسیه ادامه دهند. 
جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و امانوئل مکرون ، همتای فرانسوی‌اش، در دیدار اخیر خود، بر حمایت کامل خود از کی‌یف و اتحاد برابر روسیه تاکید کردند و افزودند روسیه را مسئول جنایات جنگی در اوکراین می دانند. 
بایدن در بیانیه خود معتقد بود که پیروزی روسیه در اوکراین غیرممکن است و تنها راه برای پایان دادن به جنگ، عقب نشینی روسیه است، در حالی که مکرون گفت  به گفتگو با پوتین، به ویژه در مورد امنیت و حفاظت از تاسیسات هسته ای اوکراین ادامه خواهد داد. 
با این حال، دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که تماس تلفنی با مکرون هنوز در برنامه کاری پوتین قرار نگرفته است و این درحالی است که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ، آمریکا را متهم کرده است که با انتقال سلاح برای کی یف و آموزش نظامیان اوکراینی در کشورهای غربی ، اوکراین را به تهدیدی موجودیتی برای کشورش تبدیل کرده است. 
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بسیاری از انبارهای سلاح، موشک و تجهیزات نظامی غربی را در اوکراین منهدم کرده است که آخرین آنها انبار موشک و توپخانه نیروهای اوکراینی در منطقه زاپوروژیا بوده است. 


 


یک شنبه 13 آذر 1401 - 11:48:26

پربازدیدها