تضمین حق غنی‌سازی ایران در توافقنامه هسته‌ای

پنج شنبه 3 آذر 1401 - 19:15:0

نویسنده و تحلیلگر سیاسی گفت مانع تراشی آمریکایی‌ها در روند مذاکرات هسته‌ای مانع به نتیجه رسیدن این مذاکرات شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسن هانی زاده در برنامه شب گذشته «قضیه ساخنه» که با موضوع «گام‌های مهم ایران در واکنش به سیاسی کار آژانس انرژی اتمی» از شبکه الکوثر پخش شد گفت: ایران در سال های گذشته به ویژه طی یک سال اخیر مذاکراتی را با گروه 1+4 در وین انجام داد ولی این مذاکرات به نتایج مورد نظر منجر نشد چرا که آمریکا در مذاکرات مداخله و شروطی را بر سه کشور اروپایی تحمیل کرد و درخواست هایی از ایران داشت که عمل به آن غیرممکن است.

این تحلیلگر سیاسی درباره تصمیم جدید ایران در واکنش به قطعنامه سیاسی اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: غنی سازی اورانیوم که ایران انجام می دهد حق ایران است زیرا در بند چهارم توافقنامه هسته ای سال 2015 این حق ایران به رسمیت شناخته می شود. در عین حال ایران آماده است غنی سازی 60 درصدی اورانیوم را کنار بگذارد و خانه نخست بازگردد به این شرط که کشورهای غربی به مذاکرات احترام بگذارند.

هانی زاده خاطرنشان کرد: ایران آماده است به مذاکرات هسته ای بازگردد ولی با شروط ایران نه با شروط اروپا و خواستار آن است که مذاکرات، محدود باشد و شامل موضوعات دیگر مثل برنامه موشکی بالستیک و نفوذ منطقه‌ای ایران نشود زیرا ارتباطی با موضوع هسته ای ندارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 3 آذر 1401 - 18:38:49