واکنشها به کاریکاتور موهن به اسلام در آستانه برگزاری جام جهانی قطر

سه شنبه 24 آبان 1401 - 14:51:0
واکنشها به کاریکاتور موهن به اسلام در آستانه برگزاری جام جهانی قطر

در آستانه برگزاری جام جهانی فوتبال 2022 در کشور قطر ، کاریکاتور توهین آمیز یک نشریه فرانسوی ، خشم مسلمانان را برانگیخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حدود یک هفته به شروع مسابقات جام جهانی به میزبانی قطر باقی مانده است؛ با این که هنوز این مسابقات شروع نشده است، یک نشریه فرانسوی در اعتراض به برگزاری جام جهانی در این کشور کاریکاتوری منتشر کرد که در پی انتشار آن واکنش‌هایی تند را از سوی شهروندان جهان اسلام برانگیخت.
در این کاریکاتور، بازیکنان تیم ملی قطر را با چهره های ترسناک و نیز ریش‌های بلند ترسیم نموده که هر یک از این بازیکنان سلاح و کمربند انفجاری به همراه خودشان دارند. کاریکاتوریست سعی دارد تا پیوندی از بازیهای جام جهانی به میزبانی قطر با آنچه که در غرب تحت عنوان «تروریسم اسلامی» معرفی می شود را ایجاد کند.

آنچه که از این کاریکاتور می توان فهمید، چیزی جز نشر «اسلام ستیزی» و«مسلمان‌ستیزی» به هر بهانه ای نیست و علی رغم این که حُکام برخی از کشورهای جهان اسلام از هیچ کوششی در جهت جلب رضایت آمریکا و کشورهای اروپایی دریغ نکرده‌اند و همواره روابط سیاسی، اقتصادی و نظامی این کشورها در جهت جلب رضایت جهان غرب بوده است؛ ولی باز هم می‌بینیم که غربی‌ها نتوانسته‌‌اند نفرت درونی خود که ریشه در اسلام ستیزی دیرینه آنها دارد را مخفی نگاه دارند.
گویا برخی باید در آستانه برگزاری جام جهانی با کشور قطر - که خود را کانون صلح در منطقه می داند - به جرم پایبندی به قوانین شریعت تسویه حساب کنند و این کاریکاتور را در این زمان حساس رسم و منتشر کنند.
این کاریکاتور نشان می دهد که نگاه جامعه غرب به آن دسته از مسلمانانی که در رتبه‌بندی نظام نوین جهانی به عنوان مسلمان عادی قلمداد می شوند، همان نگاهی است که به مسلمانان جهادی دارند و در این بین، پیروز واقعی این میدان مسلمانی است که خالصانه از تمام استعداد و توانایی خود برای پیشبرد اهداف عزت امت اسلامی استفاده می کند. 


 


سه شنبه 24 آبان 1401 - 15:51:13