تحریم انتخابات پارلمانی در بحرین در واکنش به جنایات رژیم آل خلیفه

پنج شنبه 19 آبان 1401 - 16:27:0

مجمع حقوق بشر بحرین ، سازمان صلح و مؤسسه خلیج فارس ، کنفرانسی مطبوعاتی با عنوان «بحرین ؛ انتخابات ناسالم» برگزار کردند که در آن مهمترین تخلفات ، نقض حقوقی و تخلفات رژیم آل خلیفه علیه مردم بحرین و مخالفان آن در داخل و خارج ، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، احمد محبی خبرنگار الکوثر در گزارشی از بیروت که در قالب برنامه «مع المراسلین» پخش شد ، افزود :  در این کنفرانس باقر درویش رئیس مجمع حقوق بشر بحرین گفت : این انتخابات پیش رو به انتخاباتی بدون مردم تبدیل شده است که از طریق آن مقامات رژیم آل خلیفه می خواهند پارلمانی در مقابل مردم و حقوق آنها ایجاد کند. 
از سوی دیگر، ابراهیم سرحان ، مشاور حقوقی سازمان صلح برای دموکراسی و حقوق بشر ، بر نبود قانون تنظیم کننده روند نظارت بر انتخابات که تخلف قانونی تلقی می شود، تاکید کرد. 
در این نشست خبری همچنین بر خطرات محرومیت  شهروندان بحرینی از حقوق مدنی و اعطای تابعیت مستمر که توازن ساختار جمعیتی را برهم می زند ، تاکید شد. 
یحیی الحدید رئیس مرکز دموکراسی و حقوق بشر خلیج (فارس) در گفتگو با خبرنگار الکوثر گفت : مقامات بحرینی یکصد هزار شهروند را از حقوق خود محروم کرده اند و یعنی معادل یک سوم از مردم امروز حق مشارکت در این انتخابات را ندارند. متاسفانه مسیر رسیدن به کشوری مدنی با توجه به وجود قوانینی که آزادی شهروندان بحرینی را محدود می کند ، غیرممکن کرده است. 

جواد فیروز رئیس سازمان دموکراسی و حقوق بشر «سلام» در گفتگو با خبرنگار ما گفت : حق دستگاه قانون گذاری ، برای ایجاد قانون و نظارت به طور کامل مصادره شده است به گونه ای که این حکومت است که مسیر قانون گذاری را مشخص می کند و بر موضوع نظارت کنترل دارد.

مظلومیت مستمر ملت بحرین به بیش از 10 سال می رسد و تلاشها برای گرفتن آزادی و حقوق سلب شده آنها ادامه دارد. 

انتخابات پارلمانی و محلی در بحرین شنبه آینده برگزار می شود و این درحالی است که مردم بحرین به صورت گسترده ای شرکت در انتخابات را تحریم کرده اند. 


 


پنج شنبه 19 آبان 1401 - 14:11:28