تاکید سرلشکر باقری بر آمادگی ایران برای انتقال تجارب دفاعی به عراق

سه شنبه 17 آبان 1401 - 7:48:40
تاکید سرلشکر باقری بر آمادگی ایران برای انتقال تجارب دفاعی به عراق

سرلشکر محمد باقری و ثابت محمد العباسی، وزیر دفاع جدید عراق که به تازگی از مجلس رای اعتماد گرفته است درباره همکاری‌های دفاعی و مبارزه با تروریسم تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: نیروهای مسلح ایران ظرفیت و توانمندی‌های زیادی را در حوزه‌های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم و صنعت دفاعی دارد که می‌تواند این تجربه و دانش را در اختیار نیروهای مسلح عراق قرار دهد که موجب شتاب بیشتر در مسیر رشد و بالندگی تامین امنیت کشور عراق شود. 

سرلشکر باقری در ابتدای این گفتگوی تلفنی  ضمن تبریک به ثابت محمد العباسی به عنوان وزیر دفاع جدید کشور عراق با اشاره به جایگاه مقام والای شهدا، به خصوص شهیدان مبارزه با تروریسم و داعش، شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که در تاریخ دو کشور ماندگار هستند، خاطرنشان کرد: مردم و نیروهای مسلح دو کشور باید شاهد روابط بسیار عالی با یکدیگر باشند.  

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با تأکید بر اینکه در سال ۲۰۱۵ سند تفاهم نامه‌ای در مورد همکاری‌های دفاعی بین دو کشور منعقد شده بود که متاسفانه مواردی از بندهای آن اجرا نشده است، یادآور شد: مقامات و فرماندهان دو کشور باید در سطوح مختلف رایزنی‌هایی را به صورت برنامه ریزی شده داشته باشند تا بتوانند با استفاده از تشکیل کمیسیون مشترک، همکاری‌های بیشتر و موثرتری را با هم داشته باشند.

ثابت محمدالعباسی هم در این گفت‌وگوی تلفنی با یاد و گرامیداشت شهیدان سلیمانی و المهندس که از شهدای دو کشور محسوب می‌شوند، گفت: دولت و ملت عراق هیچ زمانی نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و نابودی داعش را فراموش نخواهد کرد و ما همواره قدردان مردم و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستیم. 

وزیر دفاع عراق افزود: از جمهوری اسلامی ایران که ما را در تشکیل کابینه همراهی کرد تشکر می‌کنم و نیروهای مسلح جمهوری عراق آماده هرگونه همکاری نظامی با جمهوری مسلح ایران هستند.

در پایان این گفت‌وگوی تلفنی، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از ثابت محمد العباسی وزیر دفاع عراق برای سفر به ایران دعوت کرد. 


 


سه شنبه 17 آبان 1401 - 7:45:54