سخنگوی قوه قضائیه: اعتراض آری، آشوب هرگز

چهار شنبه 11 آبان 1401 - 18:14:8
سخنگوی قوه قضائیه: اعتراض آری، آشوب هرگز

سخنگوی قوه قضائیه گفت افرادی که به صورت هیجانی وارد عرصه اغتشاشات شدند مورد رأفت قرار می گیرند ولی هیچ گونه ارفاقی برای کسانی که جرائم خشن مرتکب شدند در کار نیست. 

به گزارش پایگاه اینترنتی الکوثر، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه و دادیار دیوان عالی کشور در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم به برخی نکات مهم در خصوص اغتشاشات اخیر در کشور و برخورد قوه قضائیه با اغتشاشگران اشاره کرد. 
ستایشی با تاکید بر این که تا این لحظه هیچ حکمی در ارتباط با اغتشاشگران قطعی نشده است گفت، متهمان از حقوق قانونی برای بهره مندی از وکیل، دفاع و تجدیدنظر خواهی به طور کامل برخوردار هستند. 
سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به این که در قانون اساسی ایران اعتراض به رسمیت شناخته شده است تاکید کرد ما اعتراض را قبول داریم ولی آشوب را به هیچ وجه بر نمی تابیم. 
به گفته ستایشی، افرادی که هیجانی وارد میدان اغتشاشات شدند و قصد مجرمانه نداشتند مور رأفت قرار می گیرند ولی هیچ گونه تخفیف و ارفاقی برای افرادی که مرتکب جرائم خشن شدند، وجود نخواهد داشت. 
ستایشی منشأ آشوب را رسانه های مغرض بیگانه دانست که دست به تشویق و تهییج و تحریک زدند و افزود، کسانی که اقدام به نشر اکاذیب می کنند و با ایجاد تشویش باعث تحریک افراد می شوند، مجازات خواهند شد. 
به گفته سخنگوی قوه قضائیه، کسانی که خسارتی به دیگران زده اند اعم از مادی و معنوی، به هر ترتیب مستوجب عقوبت خواهند بود و باید خسارت را تادیه کنند و کسانی که صدمه دیدند یا مجروح شدند یا خسارتی به آنها وارد شده است می‌توانند در مرجع قضائی صالح طرح شکایت کنند.


چهار شنبه 11 آبان 1401 - 18:13:34

دسته بندی :