در برنامه قضیه ساخنه مطرح شد:

چرا غرب به اعدام‌ها در عربستان بی‌توجه است؟

چهار شنبه 11 آبان 1401 - 16:16:13

تحلیلگر سیاسی ایرانی از آمریکا و دیگر کشورها و سازمانهای غربی مدعی حمایت از حقوق بشر به علت واکنش جدی نشان ندادن به ترور و اعدام تعداد زیادی از فرزندان یک طایفه خاص در عربستان سعودی انتقاد کرد. 


تهران- ویژه‌ الکوثر: حسن هانی‌زاده در برنامه شب گذشته «قضیه ساخنه» که با موضوع «نظام سعودی و دور جدید اعدام های سیاسی» روی آنتن شبکه الکوثر رفت گفت: سیاست های محمد بن سلمان ولیعهد سعودی تاکنون با خودبزرگ بینی و تکبر همراه و غیرمنطقی بوده است و به همین علت اختلافات جدی بین دولت جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا و محمد بن سلمان وجود دارد. 
هانی زاده افزود: اکنون اختلافاتی بین عربستان سعودی و دولت جو بایدن بر سر حقوق بشر و تجاوز ارتش سعودی به یمن و ترورها و اعدام های پی در پی علیه طایفه ای معین در عربستان وجود دارد. این مسائل موجب شده است محمد بن سلمان مسیر دیگری در مقابل رئیس جمهور آمریکا در پیش بگیرد. بر سر موضوع اعدام ها، اختلافاتی هم بین سایر کشورهای غربی و عربستان سعودی وجود دارد هرچند کشورهای غربی و سازمان های مدافع حقوق بشر به علل روشن و مشخص، از انتقاد جدی از بن سلمان و تحریم او خودداری می کنند ولی برخی سازمان های حقوقی اعدام های پی در پی در عربستان را محکوم کرده اند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 11 آبان 1401 - 16:16:6