تاکید ابوشریف بر ضرورت تقویت انتفاضه مردمی در کرانه باختری

چهار شنبه 4 آبان 1401 - 13:7:0

ناصر ابوشریف عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی تاکید كرد جنبشهای بزرگ مقاومت باید انتفاضه ای را که در کرانه باختری شکل گرفته است رهبری و تقویت کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ناصر ابوشریف عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و نماینده این جنبش در ایران در برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر درباره دلایل انتفاضه مردمی در سرزمینهای اشغالی فلسطین گفت : باید واقع بینانه تر به این مسئله نگاه کنیم ، مسئله فلسطین مدتهاست که به دلایل مختلف وضعیت خوبی ندارد و به علت وجود تشکیلات خودگردان و نبود راهبردی یکپارچه برای ملت فلسطین و همچنین اقدامات عادی سازی برخی کشورهای عربی ، چه بسا بدترین دوران خود را پشت سر می گذارد. 
ابوشریف افزود : به علت بن بست موجود ، قیام گسترده ای در فلسطین اشغالی وجود دارد و هیچ راه حلی برابر مردم فلسطین دیده نمی شود و همچنین رهبری واقعی که مردم فلسطین را به طرف آرمانهای شان رهبری کند وجود ندارد. 
عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی تصریح کرد : طرح و راهبرد تشکیلات خودگردان به بن بست رسیده است اما متاسفانه همچنان پس از گذشت سی سال در مسیر این توهمات حرکت می کند. عقیده و تصمیم ملت فلسطین غیر از این است و در جنین و نابلس شاهد انتفاضه های مردمی و انتفاضه های مسلحانه هستیم که با اشکال متفاوتی در جریان است و مطمئنا موثر و ثمربخش است امانمی توان همه این بار سنگین را روی دوش مقاومت و عرین الاسود (گروه مقاومت بیشه شیرها) در نابلس یا گردانهای جنین قرار داد. بنابراین به یک رهبری متحد و یکپارچه فلسطینی نیاز است. 
وی تاکید کرد : اگر این انتفاضه مدیریت نشود و رهبری واقعی از طرف گروههای بزرگ مقاومت برای آن صورت نگیرد و وحدت و بازسازی داخلی وجود نداشته باشد همانند دیگر انتفاضه ها به پایان می رسد اگرچه کار ملت فلسطین تمام نمی شود و موج جدیدی را آغاز می کنیم اما این موج باید مورد حمایت ملت فلسطین و گروههای فلسطینی قرار بگیرد و تقویت شود.  
برنامه گفتگو محور «قضیه ساخنه» با محوریت رویدادهای سیاسی ، هر شب در ساعت 19:45 به وقت تهران (19:15 به وقت مکه مکرمه) از شبکه الکوثر پخش می‌شود.



 


چهار شنبه 4 آبان 1401 - 12:52:32