دوگانگی رویکرد اروپا و آمریکا در قبال ایران 

یک شنبه 1 آبان 1401 - 17:49:41

قضیه ساخنه : حسن هانی زاده نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در شبکه الکوثر درباره جنگ اوکراین و تحولات میدانی به نفع روسیه صحبت کرد.  

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حسن هانی زاده در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر که به موضوع «جنگ در اوکراین و تحولات میدانی به نفع روسیه» اختصاص داشت ، گفت : دوگانگی رویکرد اروپا و آمریکا در قبال ایران کاملا مشخص است، اکنون کشورهای اروپایی با شرایط فعلی و بحران سوخت و قطع گاز روسیه به اتحادیه اروپا ، در شرایط سختی قرار دارند. کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه، آلمان و انگلیس می خواستند ایران را تحت فشار قرار دهند و آن را از محیط اطراف خود، منطقه ای و بین المللی، منزوی کنند. 
هانی زاده افزود : آنها ایران را متهم کردند که پهپاد به روسیه داده است  و این نشان می دهد که کشورهای اروپایی با تضعیف ایران در عرصه بین المللی، سیاسی و منطقه ای می خواهند ایران را در مذاکرات هسته ای در موضع ضعف قرار دهند و با ایرانی مذاکره کنند که نمی تواند اهداف خود را تحمیل کند  و از طریق مذاکره با کشورهای 1+4 دستاوردهایی به دست آورد. 
وی ادامه داد: اما ایران به طور کلی و جزئی هر شرطی را که کشورهای اروپایی و آمریکا در مورد تاسیسات هسته‌ای خود می‌خواهند رد می‌کند و شاید اکنون کشورهای اروپایی می‌خواهند ایران را به طرف خود متمایل کنند و همدلی ایران را با شرایط کنونی به‌ویژه بحران سوخت در اروپا به دست آورند و می‌خواهند در آینده نزدیک درباره توافق هسته‌ای جدید با ایران مذاکره کنند. 



 


یک شنبه 1 آبان 1401 - 17:49:30