پژوهشگر لبنانی:

در اسلام از برابری مطلق زن و مرد سخنی نیست

شنبه 30 مهر 1401 - 19:53:41

نویسنده و پژوهشگر لبنانی، نگرش بالا به پایین به زنان در بسیاری از کشورهای اسلامی را ناشی از اجرا نشدن آموزه های دینی دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خانم دکتر دلال عباس در برنامه «الوجه الآخر» که شب گذشته با موضوع «زن در تمدن اسلامی» از شبکه الکوثر پخش شد گفت:

نگرش بالا به پایین به زنان، نگرشی اجتماعی است که در عمل نکردن فقها و علما به آموزه های دینی ریشه دارد. سخن گفتن از حقوق و وظایف زنان در اسلام از 43 سال پیش (با انقلاب ایران) آغاز شد و آنچه را در ایران به اجرا درآمد و آموزه هایی را که عملا در قانون اساسی گنجانده شد مشاهده کردیم. این موج بیداری اسلامی، اکثر کشورها را در نوردید.

این نویسنده و پژوهشگر لبنانی افزود: ما می توانیم دو تجربه متناقض درباره رفتار با زنان را با یکدیگر مقایسه کنیم: تجربه ایران و تجربه افغانستان. ولی باید بفهمیم که اسلام از برابری مطلق زن و مرد سخنی نگفته است. قرآن و احادیث صحیح بر موضوع «توازن» بین مرد و زن تمرکز کرده اند نه نگاه بالا به پایین به زنان. در اسلام زن هم به عنوان یک انسان مانند مرد وظایفی دارد. 

برنامه گفتگو محور «الوجه الآخر» روزهای جمعه ساعت 21 به وقت تهران (20:30 به وقت مکه مکرمه) پخش و شنبه در ساعت 8:30 به وقت تهران (8 صبح به وقت مکه) بازپخش می شود. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 30 مهر 1401 - 19:53:33