پیام‌های دیدار مقامات ارشد حماس با رئیس جمهور سوریه

شنبه 30 مهر 1401 - 12:3:6

استاد جامعه شناسی سیاسی گفت دیدار مسئولان ارشد گروه های فلسطینی از جمله حماس با بشار اسد رئیس جمهور سوریه، دارای معانی و پیام های مهمی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر مهند الضاهر در ارتباط زنده از دمشق با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گفت: این دیدار، گام مبارک و بزرگی در راستای همگرایی و همبستگی نیروهای تشکیل دهنده محور مقاومت است و سوریه میزبان همه گروه های مقاومت بدون استثناء باقی خواهد ماند.

دکتر الضاهر افزود: به نظر من موضوع احیای روابط با سوریه فقط به گروه های فلسطینی محدود نمی شود بلکه گام های دیگری در سطوح دیگر برداشته خواهد شد.

به گفته این استاد جامعه شناسی سیاسی، در شرایط کنونی کاملا مشخص است که قطر و ترکیه و دیگر کشورها به دنبال سازش با دولت سوریه هستند. ما تصریحات متعددی درباره تمایل این کشورها به احیای روابط با سوریه می شنویم و حتی عربستان سعودی از سال 2017 به دنبال احیای روابط با سوریه بوده ولی در عمل اینطور نشده است در حالی که امارات عملا روابط خود با سوریه را از سر گرفت.

برنامه «قضیه ساخنه» هر روز ساعت 19:15 به وقت مکه مکرمه (19:45 به وقت تهران) از شبکه الکوثر پخش و در ساعت 9 صبح به وقت تهران بازپخش می شود. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 30 مهر 1401 - 12:2:53