نخبگان دانشگاهی، مایه آبروی ایران +نماهنگ

پنج شنبه 28 مهر 1401 - 13:25:34

تهران- الکوثر: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی با بیان این که «نخبگان دانشگاهی ما مایه‌ی آبروی ایران شدند» به برخی نمونه‌های ورود و تمرکز و پیشرفت دانشمندان ایرانی که منجر به تحسین محافل علمی جهان شده اشاره کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حضرت آیت الله خامنه ای صبح روز چهارشنبه در دیدار صدها نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی، نخبگان دانشگاهی را در چهار دهه اخیر موجب آبروی ایران خواندند و افزودند: همه بویژه مسئولان و مؤثرین در فضای کشور باید نخبگان علمی را جزو مهمترین ثروت‌های کشور بدانند و از آنها حمایت کنند و نخبگان نیز ظرفیت‌ها و استعدادهای فردی خود را به سرمایه پیشرفت کشور تبدیل کنند.

ایشان با اشاره به افق روشن آینده کشور تأکید کردند: در چهل و سه سال اخیر چندین بار از فروپاشی جمهوری اسلامی حرف زده‌اند اما پایداری و استمرار حرکت انقلاب نشان می‌دهد این تحلیل غلط و غیر واقع‌بینانه است.
رهبر انقلاب وزیران حاضر در جلسه را به انتقال و پیگیری پیشنهادهای نخبگان در هیئت وزیران مأمور کردند و افزودند: باید با رفتار کریمانه با نخبگان به عنوان ثروت عظیم ملی، در مراقبت از این ثروت تعیین کننده و افزایش آن، به جدّ تلاش کنیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نخبه علمی و دانشگاه را از ارکان مهم پیشرفت کشور  دانستند و افزودند: هر قدر دانشگاه تعطیل و روند فعالیت علمی تخریب و ناقص شود برای دشمن مغتنم است به همین علت نه دیروز و امروز بلکه در مقاطع مختلف برای توقف دانشگاهها تلاش کرده‌اند. 

رسانه KHAMENEI.IR گوشه‌هایی از دیدار نخبگان و استعدادهای برتر تحصیلی با رهبر انقلاب اسلامی را در قالب نماهنگ «خلّاقِ اُمید» منتشر کرد که در این گزارش تماشا می کنیم. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 28 مهر 1401 - 13:25:27