کارشناس لبنانی : هدف جمهوری اسلامی ، بازگرداندن کرامت امت اسلامی است

یک شنبه 24 مهر 1401 - 8:42:7

قضیه ساخنه : کارشناس لبنانی در شبکه الکوثر درباره بیانات رهبر انقلاب در جمع مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی سخن گفت و تاکید کرد هدف جمهوری اسلامی ایران ، بازگرداندن هیبت و کرامت به امت اسلامی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دکتر عبو اللقیس کارشناس روابط بین الملل از بیروت در برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر که به موضوع «رهبر انقلاب اسلامی و تاکید بر وحدت مسلمانان» اختصاص داشت ، گفت : زمانی که امام خمینی (ره) دعوت مبارک «هفته وحدت اسلامی» را بر زبان آوردند، خیلی ها آن را نفهمیدند یا خواستند معنای آن را تحریف کنند و اینگونه ترویج کردند که امام خمینی از اهل سنت می خواهد شیعه شوند. اما این دعوت امام خمینی به خوبی روشن بود و جمهوری اسلامی ایران ، برگزاری همایش های وحدت اسلامی را آغاز کرد که تا امروز ادامه داشته است. 
دکتر عبدو اللقیس به سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای در جمع مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی که اخیراً برگزار شد اشاره کرد و گفت ایشان تاکید کردند که لازمه وحدت اسلامی این نیست که مسلمانان از یک مذهب به مذهبی دیگر بروند بلکه  آنچه لازم است این است که امت اسلامی، زندگی حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) را زنده کند و به او تمسک کند و ایشان را چراغ راه و سرچشمه الگوی خودشان قرار دهند. 
وی ادامه داد : جنگی که بر جمهوری اسلامی تحمیل شد ، در ابتدا محاصره و ترور بود و اصلی ترین دلیل آن هم شعارهای محوری امام خمینی (ره) بود که عبارت بود از «نه شرقی و نه غربی  جمهوری اسلامی» یا «امروز ایران و فردا فلسطین» و جمله معروف ایشان «اگر هر کدام از مسلمانان یک سطل آب بر رژیم صهیونیستی بریزد سیل آن را می برد» و دعوت آن به وحدت اسلامی و برپایی روز جهانی قدس. همه این شعارها عامل همه مشکلات و حملات به جمهوری اسلامی بود. این درحالی است که هدف جمهوری اسلامی ایران ، بازگرداندن هیبت و کرامت به امت اسلامی است. 
برنامه قضیه ساخنه با محوریت رویدادهای سیاسی، هر شب در ساعت 19:15 به وقت مکه مکرمه (19:45 به وقت تهران) از شبکه الکوثر پخش می‌شود.


 


یک شنبه 24 مهر 1401 - 8:35:28