احتمال استفاده آمریکا از سلاح هسته ای در خاک اوکراین و متهم کردن روسیه

شنبه 16 مهر 1401 - 8:49:37

قضیه ساخنه : معاون مرکز فرهنگی روسی-عربی در شبکه الکوثر به مسئله جنگ اوکراین و احتمال استفاده طرفین این منازعه از سلاح هسته ای پرداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دکتر عباس حبیش معاون مرکز فرهنگی روسی - عربی از سن پترزبورگ در برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر که به موضوع «مداخله غرب در اوکراین و خطرات برخورد با روسیه» اختصاص داشت ، گفت : همه درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته ای صحبت می کنند اما شاید این اولین بار است که چنین چیزی مطرح می شود ولی من فکر می کنم ممکن است خود غرب از این سلاح هسته ای تاکتیکی در خاک اوکراین استفاده کند و روسیه را به آن متهم کند. 
وی افزود: آمریکاییها به این معروف هستند که هر کاری می خواهند انجام می دهند و دیگران را به آن متهم می کنند و غربی ها و اروپایی ها از صحبتهای رئیس جمهور روسیه و تاکید او مبنی بر اینکه ما در دفاع از سرزمین خود از هیچ چیزی دریغ نمی کنیم ، واقعا وحشت زده شده اند. 
حبیش ادامه داد : اما داده هایی که وجود دارد نشان می دهد روسیه از سلاح هسته ای و تاکتیکی استفاده نخواهد کرد. من کارشناس نظامی نیستم اما برخی چیزها را می دانیم. سلاح هسته ای تاکتیکی می تواند شهری را که در آن صد یا دویست هزار نفر وجود دارد، نابود کند یعنی مثل آمریکا که هیروشیما را هدف قرار داد و آمریکا تنها کشوری در جهان است که از سلاح هسته ای استفاده کرده است در حالی که نیازی به استفاده از سلاح هسته ای نبود. متاسفانه این جنایتی است که جهان و حتی مردم فراموش و حتی خود ژاپنی ها ، آن را فراموش کرده اند. 
وی تاکید کرد : روسیه هرگز از هیچ سلاح هسته ای در خاک اوکراین استفاده نخواهد کرد، مگر اینکه روسیه موجودیت خود را در معرض خطر ببیند و در این صورت ممکن است از سلاح هسته ای استفاده کند. 


 


شنبه 16 مهر 1401 - 8:49:28