برخورد گزینشی غرب با موضوع حقوق بشر

پنج شنبه 14 مهر 1401 - 16:43:17

تهران- ویژه الکوثر: استاد لبنانی روابط بین الملل، تعامل غرب با مسئله حقوق بشر در عربستان سعودی را نشان دهنده برخورد گزینشی غربی‌ها به خصوص آمریکا با مسئله حقوق بشر دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر عبدو اللقیس در برنامه «قضیه ساخنه» که چهارشنبه شب با موضوع «حقوق بشر در عربستان و معیارهای دوگانه غرب» از شبکه الکوثر پخش شد گفت: آمریکا چشم خود را به روی ماهیت فعالیت دادگاه ها در رژیم سعودی می بندد تا منافع خاص خود را تحقق بخشد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور سابق آمریکا «دونالد ترامپ» به عربستان گفت، ترامپ خودش با اشاره به دریافت 500 میلیارد دلار از ریاض با یک مکالمه تلفنی گفت دریافت این مبلغ از عربستان آسان‌تر از دریافت اجاره بهای یک آپارتمان در نیویورک بود.

این کارشناس روابط بین الملل افزود: حقوق بشر که غربی‌ها به آن استناد می کنند و شعار آن را سر می دهند، موضوعی گزینشی و مرتبط با منافع غرب است. غرب از شعار حقوق بشر برضد کشورها و ملت هایی استفاده می کند که با استعمارگری غربی‌ها و تسلیم شدن در برابر آنها مخالف هستند ولی چشم خود را به روی نقض حقوق بشر در استبدادی ترین کشورهای جهان مثل عربستان می بندند که عملیات اعدام دسته جمعی اجرا می کند.

برنامه «قضیه ساخنه» با محوریت رویدادهای سیاسی، هر شب در ساعت 19:15 به وقت مکه مکرمه (19:45 به وقت تهران) از شبکه الکوثر پخش می‌شود. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 14 مهر 1401 - 16:43:9