در برنامه حول العالم بررسی شد:

نگرانی شدید اروپایی ها از تعویق بازگشایی خط لوله گاز روسیه

چهار شنبه 13 مهر 1401 - 14:2:44

شرکت ایتالیایی (انی) اعلام کرد که گازپروم روسیه اطلاع داده است که به دلیل « عدم امکان انتقال گاز» از طریق اتریش، نمی‌تواند روز شنبه به این کشور گاز برساند.

تهران- ویژه‌های الکوثر : گازپروم با  اعلام  اینکه قادر به تایید حجم گاز درخواستی  نیست تاکید کرد: امکان تامین گاز از طریق اتریش وجود ندارد.
در بیانیه شرکت ایتالیایی آمده است که گاز  روسیه به شرکت انی از طریق نقطه ورودی تارویسیو به صفر خواهد رسید.
شرکت انی گفته است که اطلاعات بیشتری را در صورت بازیابی منابع ارائه خواهد کرد.
گازپروم هم در بیانیه ای اعلام کرد ، جریان گاز از طریق اتریش به دلیل امتناع اپراتور اتریشی از تایید جایگزین‌های ترانزیت به دلیل تغییرات مقرراتی که در پایان سپتامبر در اتریش اعمال شد، متوقف شده است.
این شرکت اعلام کرد: « گازپروم به همراه خریداران ایتالیایی در حال کار بر روی راه حلی برای این مشکل است .

ایتالیا گاز روسیه را از طریق یک خط ترانزیت باقی مانده از اوکراین دریافت می‌کند. این گاز پس از عبور از اتریش به ایتالیا می‌رود. کشورهای اروپایی اسلواکی، مولداوی، رومانی و جمهوری چک نیز گاز روسیه را از طریق اوکراین دریافت می کنند.
پیش از این، وب سایت اپراتور ترانزیت گاز اوکراین گزارش داده بود که انتظار می‌رود جریان از طریق اوکراین در اول اکتبر به حدود 41.6 میلیون متر مکعب برسد.
از فوریه، سهم گاز روسیه در واردات ایتالیا از 40 درصد به حدود 18 درصد کاهش یافته است و مقامات می‌گویند که می‌توانند با استفاده از منابع سوخت جایگزین، با کمبود مورد انتظار در زمستان مقابله کنند. این کشور یک طرح صرفه جویی در انرژی برای کاهش مصرف گاز را اتخاذ کرده است. در بخشی از این طرح، فصل گرمایش 15 روز کاهش و دمای گرمایش ساختمان‌ها یک درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.


 

آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 13 مهر 1401 - 13:39:28

پربازدیدها