در برنامه قضیه ساخنه مطرح شد:

تجمعات اعتراضی عراق خارج از مسیر اصلی

دو شنبه 11 مهر 1401 - 15:59:50

با گذشت سه سال از وقوع تجمعات اعتراضی در اکتبر 2019 عراق ، امروز رهبران این حرکت اعتراضی به شکست آن و دوری از اهداف مورد نظر خود اذعان دارند.

تهران- ویژه الکوثر: «محسن البهادلی»،  کارشناس سیاسی در این خصوص در برنامه قضیه ساخنه شبکه الکوثر گفت: رهبران تجمعات اعتراضی اکتبر 2019  عراق  از اهداف، دستاوردها و اصولی که برای آن اعتراض کردند، فاصله گرفتند و این موضوع را به مداخله منطقه ای و بین المللی مرتبط  کردند.
وی با بیان اینکه در بین رهبران اعتراضات اختلافات آشکاری وجود دارد و آنها متحد نیستند، افزود: این رهبران  و افراد یکدیگر را به فروش دستاوردهای اعتراضات متهم می کنند.
وی تصریح کرد: با بررسی عملکرد احزاب سیاسی و گروه های ذی نفوذ عراق وهمچنین شاخصهای کارآمدی منظومه‌ی فکری رهبران  تجمعات اعتراضی اکتبر ۲۰۱۹ عراق می تواند به وضوح مشاهده کرد آنها غیرمتحد هستند وشعارهای سرداده شده در  اعتراضات چند روز گذشته نسبت به اعتراضات اکتبر ۲۰۱۹ عراق تندتر اما تکراری بوده است.
این کارشناس توصیه کرد باید به مساله فساد، بیکاری و خدمات عمومی توجه کافی  داشت و این ها می تواند زنگ خطری برای دولت عراق به شمار رود.
برنامه «قضیه ساخنه» با محوریت رویدادهای سیاسی، هر شب در ساعت 19:15 به وقت مکه مکرمه (19:45 به وقت تهران) از شبکه الکوثر پخش می‌شود. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 11 مهر 1401 - 15:42:37

دسته بندی :