رئیسی: حدفاصل اعتراض و اغتشاش باید مشخص شود

پنج شنبه 7 مهر 1401 - 10:17:43
رئیسی: حدفاصل اعتراض و اغتشاش باید مشخص شود

تهران- الکوثر: رئیس جمهور در گفتگوی زنده تلویزیونی بر پیگیری پرونده فوت خانم مهسا امینی تاکید و خاطرنشان کرد باید حدفاصل بین اعتراض و اغتشاش مشخص شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سیدابراهیم رئیسی شب گذشته در بخشی از گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم به موضوع فوت خانم مهسا امینی اشاره کرد و گفت: در ماجرای فوت این خانم که همه را متأثر کرد وظیفه مدیریتی و انسانی ما این است که این موضوع را پیگیری کنیم و من هم به عنوان یک مسئول عرض می‌کنم قصد ما در این قضیه شفاف‌سازی و اجرای عدالت است.

رئیس جمهور گفت: پزشکی قانونی که یک سازمان حرفه‌ای است کار را انجام می‌دهد و نظرش را اعلام خواهد کرد و ما منتظر آن هستیم.

رئیسی با بیان اینکه تاکنون گزارش‌هایی از بخش‌های مختلف به صورت مقدماتی در این باره به ما ارسال شده است، عنوان کرد:‌ ما منتظر می‌مانیم تا نظر قطعی از ناحیه سازمان پزشکی قانونی اعلام شود.

وی با بیان اینکه ظرف این مدت با اظهارنظرهایی در رسانه‌ها و در فضای حقیقی و مجازی نسبت به روش اجرای قانون مطرح شده است، گفت: پیشنهادات، انتقادات و نظراتی هست اما نگاه‌ها و نظرات و دیدگاه‌ها چه موافق و چه مخالف نباید از مطرح شدنش وحشت داشت.

رئیس جمهور ادامه داد: به نظر من اشکالی ندارد که افراد و دستگاه‌های نسبت به اجرای قانون نظرات مختلف داشته باشند. بیان دیدگاه‌ها در این رابطه می‌تواند به ارتقای کار کمک کند. به نظر من مسئولین مربوطه باید نسبت به این دیدگاه‌ها توجه مثبت داشته باشند. البته این روشی که برای اجرای قانون وجود دارد 10-15 سال است که در حال اجرا است و برای این یکی دو سال اخیر نیست اما اشکالی ندارد که در این رابطه نظرات مختلف وجود دارد از آن در جهت بهتر شدن امور استفاده کرد.

رئیسی با اشاره به بیانات رهبر معظم رهبری درباره کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی در دانشگاه و محافل علمی گفت: چه اشکالی دارد برای گفت‌وگو، نقد و حتی اعتراض نسبت به یک تصمیم مراکزی را قرار دهیم تا نسبت به برخی تصمیمات و روش‌ها اعتراض شود؟ معتقدم این قضیه به سلامت و ارتقای کار کمک جدی کند.

رئیس جمهور افزود: باید بهترین روش ها در اجرای قانون در نظر گرفته شود. باید زمینه بروز نظر مخالف را فراهم کنیم و دولت از این موضع دفاع می کند.

رئیس جمهور تصریح کرد:‌ باید حدفاصل بین اعتراض و اغتشاش مشخص شود. امکان دارد یک اعتراض و سخن مخالفی وجود داشته باشد و هیچ اشکالی وجود ندارد و باید شنیده شود و شنیدن آن به اصلاح عمومی کمک می‌کند. کسانی که امروز مدافع امنیت کشور هستند از جمله پلیس و سپاه، شیرین‌ترین سرمایه خود یعنی جانشان را کف دست‌شان گذاشتند تا در کشور امنیت ایجاد شود. اینها جدا از مردم نیستند و جزو مردم هستند و حافظ امینت و جان و مال مردم هستند. تعرض به اینها قابل تحمل نیست خط قرمز جمهوری اسلامی جان و مال مردم است. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 7 مهر 1401 - 10:17:38