سوالات شما ... چگونه از درستی ایمان و اعتقاد خود اطمینان داشته باشیم؟

یک شنبه 3 مهر 1401 - 14:11:0

در برنامه «اسئلتکم» (سؤالات شما) در شبکه الکوثر استاد هاشم الضیقه به این سوال که «با این شمار زیاد ادیان و مذاهب چگونه می توانیم به صحت ایمان خود اطمینان داشته باشیم؟» پاسخ می دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، استاد هاشم الضیقه در برنامه «اسئلتکم» شبکه الکوثر ، گفت : درست است که ما در دریای متلاطم عقاید و مذاهب بسیاری زندگی می کنیم، اما دین نزد خدای متعال یکی است و ما می توانیم با تحقیق و فکر و عقل به آن دین واقعی و اعتقاد سالم برسیم. 
استاد الضیقه افزود : عقیده صحیح باید با عقل شهودی و فکر سالم منطبق باشد، آموزه ای که می گوید خدا جسم است یا خدا سه شخص است رد می شود زیرا با عقل شهودی ناسازگار است. چرا که مستلزم نیاز خداوند است و در این خصوص به انتخاب صحابی بزرگ ، سلمان فارسی که عقاید مغایر با فطرت و عقل شهودی رد کرد و دین اسلام را برگزید ، استناد کرد.

وی همچنین به داستان ابراهیم نبی (ع) و خاندانش و گفتگوی او با کافران و مشرکان اشاره کرد که آنها را از عقیده باطل به عقیده صحیح سوق داد. همانطور که در قرآن کریم آمده است «فَلَمَّا جَنَّ عَلَيْهِ اللَّيْلُ رَأَىٰ كَوْكَبًا ۖ قَالَ هَٰذَا رَبِّي ۖ فَلَمَّا أَفَلَ قَالَ لَا أُحِبُّ الْآفِلِينَ» (سورة الانعام، آية:76). 

برنامه «اسئلتکم» را می توانید چهارشنبه های هر هفته ساعت 22:30 به وقت تهران ( 21:00 به وقت مکه مکرمه) دنبال کنید و تکرار آن ، پنجشنبه های هر هفته در ساعت 7:30 و 13:30 ( 6:00 و 12:00 به وقت مکه) از طریق شبکه الکوثر بازپخش می شود.


 


یک شنبه 3 مهر 1401 - 11:39:30