آیا هرآنچه در صحیح مسلم و صحیح بخاری آمده درست است؟

یک شنبه 27 شهریور 1401 - 17:44:21

تهران- ویژه الکوثر: استاد مطالعات عالی در حوزه علمیه قم گفت درست دانستن همه روایاتی که در صحیح بخاری و صحیح مسلم آمده است موجب روی‌گرداندن جوانان از دین و رشد تکفیر و ظهور پدیده هایی مانند داعش خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، استاد شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فی المیزان» که شنبه شب از شبکه الکوثر پخش شد گفت: روایت‌هایی به ما رسیده است که بلایی برای دین محسوب می شود. اگر بپذیریم که این روایت ها صحیح است، شمار زیادی از جوانان مرتد خواهند شد و پدیده هایی مثل داعش و امثال آن ظهور خواهند کرد و وارد چرخه جدیدی از خونریزی و تکفیر و بلایا خواهیم شد و سربریدن‌ها و خشونت ها و وحشی گریها و تکفیر و انفجارها از سر گرفته خواهد شد زیرا این مسائل ریشه در روایاتی دارد که صحیح توصیف می شود صرفا به این علت که در کتب صحاح و مسانید آمده است.

این پژوهشگر ارشد حوزه علمیه افزود: مایلم علمای الأزهر را خطاب قرار دهم که اگر شما می پذیرید که روایات ذکر شده در صحیح بخاری و صحیح مسلم، درست است و کسی نباید درباره آنها بحث کند، باید انتظار داشته باشید که پدیده روی‌‌گرداندن از دین افزایش پیدا کند.

شیخ اسد قصیر افزود: دشمنان اسلام هم از این گونه کتاب ها سوء استفاده می کنند و این روایت ها را با هدف تخریب دین در ذهن جوانان، نشر می دهند به ویژه که روایاتی به نقل از محمد بن شهاب الزهری وجود دارد مبنی بر این که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله چند بار اقدام به خودکشی کرده است!

برنامه «فی المیزان» در روزهای شنبه ساعت 21 به وقت مکه مکرمه (22:30 به وقت تهران) از شبکه الکوثر پخش می شود و تکرار آن در ساعات 6 و 12 به وقت مکه (7:30 و 13:30 به وقت تهران) روی آنتن می رود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 27 شهریور 1401 - 17:35:4