تحلیلگر عرب : رژیم صهیونیستی در دوره زوال و نابودی قرار دارد

جمعه 18 شهریور 1401 - 11:44:0

یحیی حرب نویسنده و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با شبکه الکوثر تاکید کرد رژیم صهیونیستی رو به زوال و نابودی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، یحیی حرب در برنامه «صحافه الیوم» شبکه الکوثر گفت : رژیم صهیونیستی در مسیر زوال است و این موضوع به دو دلیل و منبع اصلی ، دیگر مورد بحث و مناقشه قرار ندارد و مسئله ای قطعی است. 
وی افزود : منبع اول ، اطلاعات ، تحلیل ها و اخباری است که از سوی تصمیم گیرندگان در خود رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتبط با این تصمیم منتشر شده است. روزنامه های مختلف دنیا و مراکز تحقیقاتی بین المللی و حتی دولت رژیم صهیونیستی و مطبوعات اسرائیلی از این تعبیر «نابودی و فروپاشی این رژیم و سقوط آن» استفاده می‌کنند و در عبارات دیگر همگی معطوف به این محتوا هستند. این باور حتی نزد کسانی وجود دارد که از این نهاد حمایت می کنند و وجود آن را تقویت می کنند.  
یحیی حرب گفت : در مورد منبع دوم ، ما به عنوان تحلیلگر به نظم نگاه می کنیم ، یعنی مسیری که این رژیم طی می کند و اینکه به کجا می رود، اگر این اشغالگران را از سال 1967 تا امروز و حتی از 1990 تا امروز، یعنی بیست سال پیش، مقایسه کنیم ، می بینیم این رژیم به اوج قدرت ، جنایات و توانایی اجرا رسید و سپس به تدریج رو به افول نهاد و اکنون در مسیر افول قرار دارد. 
 یحیی حرب ادامه داد: رژیم صهیونیستی در حال حاضر بزرگترین زرادخانه نظامی را در اختیار دارد، اما نمی تواند امنیت این خود را تامین کند، این قدرت دیگر فایده ای برای آن ندارد زیرا نیروهای دیگری در ملت فلسطین و محور مقاومت حضور دارند و این اراده وسیع مردمی که موجودیت آن را تهدید می کند و قدرت آن را تضعیف می کند.


جمعه 18 شهریور 1401 - 10:40:42

پربازدیدها