درباره توافق با ایران:

آمریکا به اسرائیل اطمینان خاطر می‌دهد

یک شنبه 30 مرداد 1401 - 12:46:26
آمریکا به اسرائیل اطمینان خاطر می‌دهد

تهران- الکوثر: پایگاه خبری آکسیوس فاش کرد دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در روزهای اخیر تلاش کرده است به مقامات رژیم صهیونیستی اطمینان خاطر بدهد که در توافق جدید با ایران، امتیاز جدیدی به این کشور نداده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری مهر، آکسیوس به نقل از یک منبع در کاخ سفید که هویت وی را اعلام نکرد، افزود توافق ممکن است نسبت به دو هفته قبل نزدیکتر باشد اما همچنان برخی شکاف‌ها وجود دارد.

آکسیوس همچنین به نقل از مقامات صهیونیست، نوشت: یائیر لاپید نخست وزیر اسرائیل قصد ندارد با جو بایدن درباره توافق هسته ای با ایران تقابل کند. مذاکرات با واشنگتن درباره تهران اخیراً حساس تر شده است. سیاست ما خودداری از مواجهه علنی با واشنگتن و عدم تکرار رویارویی های پس از توافق سال 2015 است. 

آکسیوس افزود: اگر توافق هسته ای پیش از انتخابات ماه نوامبر اعلام شود، می تواند دستاویزی سیاسی برای بنیامین نتانیاهو رهبر ائتلاف راست گرا باشد تا از آن علیه یائیر لاپید، نخست وزیر فعلی اسرائیل استفاده نماید.

آکسیوس پیش از این هم اعلام کرده بود یائیر لاپید در پیامی به کاخ سفید مدعی شده است که پیش نویس توافقی که اتحادیه اروپا به ایران ارائه کرده، از خطوط قرمز دولت بایدن عبور کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 30 مرداد 1401 - 12:43:18