در مستند «کان معنا» مطرح شد:

جزئیات عملیات وعده صادق حزب الله از زبان سید حسن نصرالله

چهار شنبه 26 مرداد 1401 - 17:50:45

تهران- الکوثر:  نیروهای ویژه حزب الله لبنان در سال ۲۰۰۶ تمامی تشکیلات امنیتی رژیم اشغالگر اسرائیل را زیر سوال بردند و در عملیات "وعده صادق" دو نظامی رژیم صهیونیستی را دستگیر کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دبیرکل حزب الله لبنان بااشاره به  عملیات "وعده صادق" می گوید: تصمیم اجرای عملیات قبلا گرفته شده بود و این تصمیم،  یک تصمیم کاملا لبنانی بود. تصمیم  سران حزب الله و شورای جهادی بود.
سید حسن نصرالله تصریح کرد: تصمیم ایرانی نبود و از ایران  هم دیکته نشده بود. مقامات جمهوری اسلامی ایران دراصل عملیات و زمان اجرای آن دخالت نداشتند.
وی افزود: برادران سبک و هدف عملیات را مشخص کردند و آموزش ها و رزمایش های مختلفی برگزار شد که برخی از فیلم های آن با حضور شهید مغنیه پخش شده است. آغاز عملیات منوط به شرایط میدانی بود و رزمنده ای که در منطقه عملیات حضور داشت، وقتی هدف را آماده شکارو شرایط مهیا و اوضاع مناسب می دید، باید به رده بالاتر اطلاع می داد، لذا بنده و حاج قاسم و حاج عماد و بقیه برادران از جمله سید ذوالفقار درجریان عملیات بودیم و میدانستیم که هر روز و هرلحظه ممکن است عملیات آغاز شود...

همچنین ببینید:

مستند «کان معنا» سه شنبه شب 25 مرداد ماه ساعت 22 به وقت تهران (20:30 به وقت مکه مکرمه) از شبکه الکوثر پخش شد. برای مشاهده  کامل مستند به آدرس های ذیل مراجعه کنید:

مستند «کان معنا» .قسمت اول
مستند «کان معنا» .قسمت دوم
مستند «کان معنا» .قسمت سوم


چهار شنبه 26 مرداد 1401 - 17:23:11