ماجرای تهیه موشک‌های کورنت حزب الله از زبان سید حسن نصرالله

چهار شنبه 26 مرداد 1401 - 15:56:45

تهران- الکوثر:  دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگوی تلویزیونی به چگونگی تهیه موشک های کورنت برای حزب الله با هدایت و نقش مستقیم شهید سلیمانی پرداخته است .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دبیرکل حزب الله لبنان در بخشی از فیلم مستند «کان معنا» (با ما بود) که از شبکه جهانی الکوثر پخش شد، به چگونگی  تهیه موشک‌های کورنت حزب الله می پردازد و می گوید: موضوع مهمتر درخصوص موشک کورنت که  در واقع ابداع حاج قاسم و حاج عماد مغنیه و برادرانشان بود، این بود که موشک به همه بخش های مقاومت ارسال نشود بلکه افرادی محدودی انتخاب شدند که یادم می آید 50نفر بودند. آنها آموزش دیدند و از آنها خواسته شد این موضوع محرمانه بماند. هیچ کس تا روز آغاز جنگ 33روزه نمی دانست که مقاومت موشک کورنت دارد به همین خاطر رژیم اسرائیل زمانی که مقاومت از موشک کورنت استفاده کرد، غافلگیر شد.
کورنت نوعی موشک هدایت‌شونده ضدتانک سنگین روسی است که در سال ۱۹۹۴ تولید شد. این موشک برای انهدام تانک‌ها و بالگردها که درارتفاع پایین پرواز می کنند، کاربرد دارد. کورنت برخلاف دیگر موشک‌های ضدتانک از هدایت سیمی استفاده نمی‌کند بلکه با پرتو لیزر به سوی هدف حرکت می‌کند. این موشک ۲۷ کیلوگرم وزن و توانایی عبور از ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر زره فولادی را دارد و در مسافت‌های ۱۰۰ تا ۵۵۰۰ متری کارایی دارد و توسط دو نفر قابل حمل می‌باشد و مدت زمان عملیاتی نمودن آن نیز از ۱ دقیقه تجاوز نمی‌کند.

فیلم مستند «کان معنا» (با ما بود) تولید شبکه الکوثر سه شنبه شب ساعت 22 به وقت تهران (20:30 به وقت مکه مکرمه) از شبکه الکوثر پخش شد.
 

مستند «کان معنا» .قسمت اول
مستند «کان معنا» .قسمت دوم
مستند «کان معنا» .قسمت سوم


چهار شنبه 26 مرداد 1401 - 15:18:33