هشدار جهاد اسلامی درباره بی توجهی رژیم اشغالگر در اجرای تفاهمات اخیر

جمعه 21 مرداد 1401 - 19:19:4
هشدار جهاد اسلامی درباره بی توجهی رژیم اشغالگر در اجرای تفاهمات اخیر

تهران - الکوثر : جهاد اسلامی فلسطین در نامه ای جدید به میانجیگر مصری، به بی توجهی رژیم اشغالگر در اجرای تفاهم اخیر برای توقف درگیری ها اعتراض کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جنبش جهاد اسلامی توافق اخیر را که به تنش‌ها و درگیری‌ها در نوار غزه پایان داد، به آزادی خلیل عواوده از اسرای اعتصاب‌کننده فلسطینی و نیز شیخ بسام السعدی مشروط کرده بود.

رژیم صهیونیستی تعهد خود را برای آزادی یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی در چارچوب توافق اخیر پس از درگیری‌های نوار غزه، زیر پا گذاشت.

خضر حبیب یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز جمعه گفت، رژیم اشغالگر با این روند یعنی شانه خالی کردن از اجرای شرایط توقف درگیری، منطقه را به سمت موجی جدید از تنش نظامی سوق می دهد.

حبیب افزود‏،‌ تداوم اسارت خلیل العواوده و تمدید بازداشت بسام السعدی نوعی ناکامی برای تلاش های وافر بین المللی و مصر جهت پایان دادن به تجاوز اخیر دشمن است.

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی گفت، به دلیل اظهارنظر مقامات رژیم اشغالگرو بسیاری از فرماندهان نظامی مبنی بر پایبند نبودن به شرایط توقف درگیری از جمله آزادی خلیل العواوده، اسیری که از بیش از 5 ماه پیش در اعتصاب غذاست، و همچنین آزادی بسام السعدی، که اخیرا نظامیان اشغالگر او را در منزلش در اردوگاه جنین دستگیر کرده اند، بدون شک بار دیگر منطقه را به سمت درگیری نظامی پیش می رود.

حبیب گفت، ما خطرات این رفتارها را به طرف مصری که واسطه توافق توقف درگیری است،‌اطلاع داده ایم، هم زمان رفتارهای اسرائیل را تحت نظر داریم و در زمان مناسب با هماهنگی دیگر گروههای فلسطینی موضعگیری خواهیم کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از پنجم تا هفتم اوت، مناطق مختلف باریکه غزه را هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار داد.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به این حملات جنایتکارانه، با صدها موشک شهرها و شهرک‌های صهیونیست نشین در سرزمین‌های اشغالی به ویژه تل آویو و فرودگاه بن گورین را هدف قرار دادند که بر اثر این حملات 60 صهیونیست راهی بیمارستان شدند.

سرانجام توافق آتش بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی بامداد دوشنبه و با میانجیگری مصر اجرایی شد.

در بخشی از توافق توقف درگیری آمده است،‌ مصر متعهد می شود تا تلاشش را برای آزادی العواوده و انتقال او به مرکز درمانی و همچنین آزادی بسام السعدی در نزدیک ترین زمان ممکن، به کار بگیرد.

جنبش جهاد اسلامی توافق اخیر را که به تنش‌ها و درگیری‌ها در نوار غزه پایان داد، به آزادی خلیل عواوده از اسرای اعتصاب‌کننده فلسطینی و نیز شیخ بسام السعدی مشروط کرده بود اما دادگاه نظامی عوفر در غرب رام الله در کرانه باختری، بازداشت بسام السعدی از رهبران بازداشت شده جنبش جهاد اسلامی فلسطین را شش روز دیگر تمدید کرد.

دادگاه عوفر همچنین پرونده نائل البرغوثی اسیر فلسطینی را که ۴۲ سال است در زندان‌های رژیم اشغالگر به سر می‌برد بررسی کرد، اما هیچ حکمی درباره آن صادر نکرد.

نائل البرغوثی ۶۴ ساله، طولانی‌ترین دوره حبس را در تاریخ جنبش اسیر فلسطینی به خود اختصاص داده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید

 

جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
از صفحات
دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


جمعه 21 مرداد 1401 - 19:18:55