اعلام آمادگی مصطفی الکاظمی برای تحویل قدرت به دولت منتخب عراق

پنج شنبه 20 مرداد 1401 - 20:16:0
اعلام آمادگی مصطفی الکاظمی برای تحویل قدرت به دولت منتخب عراق

تهران - الکوثر : نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه گفتگو تنها راه حل مشکلات موجود در این کشور است، تأکید کرد، آماده تحویل قدرت به هر دولت منتخب در عراق است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  مصطفی الکاظمی نخست وزیرعراق در افتتاحیه نشست شورای وزیران این کشور با بیان این که عراق در مرحله پس از برگزاری انتخابات پارلمانی با مشکل سیاسی واقعی مواجه است، تاکید کرد، بودجه ای در این کشور وجود ندارد و فراکسیون‌های سیاسی باید برای حل مسئله بودجه با دولت همکاری کنند.

مصطفی الکاظمی همچنین تصریح کرد، طرح پیشنهادی ما برای برون رفت از بن بست سیاسی با استقبال گروه‌های سیاسی مواجه شده است و دولت طرف هیچ نزاعی نیست.

این اظهارات نخست وزیر عراق در حالی است که «کمیته سازماندهی تظاهرات حمایت از قانون و مشروعیت نهادهای دولتی» و همچنین حامیان مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق هر یک به صورت جداگانه و با صدور فراخوان‌هایی از طرفداران خود برای برگزاری تظاهرات در روز جمعه دعوت کرده‌اند.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق در دهم اکتبر ۲۰۲۱ برگزار شد که  جریان‌های سیاسی این کشور به دلیل اختلاف‌های سیاسی تاکنون و با وجود گذشت ۱۰ ماه از برگزاری این رویداد نتوانسته‌اند دولت جدید تشکیل دهند. 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید

 

جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
از صفحات
دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 

 


پنج شنبه 20 مرداد 1401 - 20:6:17

دسته بندی :