قیام امام حسین علیه السلام زمینه نهضت معرفتی ائمه علیهم السلام را فراهم کرد

چهار شنبه 12 مرداد 1401 - 15:34:21

ویژه الکوثر : شیخ محمدعلی میرزایی در برنامه الوجه الاخر شبکه الکوثر گفت امام حسین علیه السلام خواست تا با قیام خود مرجعیت واقعی اسلام را به جایگاه والای خود بازگرداند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  شیخ محمدعلی میرزایی پژوهشگر اسلامی و استاد حوزه و دانشگاه در برنامه «الوجه الاخر» شبکه الکوثر گفت :« امام حسین علیه السلام خواست تا به مرجعیت واقعی اسلام ، جایگاه والای خود را بازگرداند. بزرگترین و خطرناکترین مسئله ، مسئله مرجعیات یا آن چیزی است که امامت نامیده می شود. درباره مفهوم مرجعیت به معنای دقیق کلمه صحبت کردم حدیثی که شیعه و سنی تقریبا به شکل متواتر نقل کرده اند این حدیث است هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلیت مرده است.» 

میرزایی افزود :« هر جامعه و هر فرهنگی باید مراجع و کسی را داشته باشد که آن را رهبری کند. خوب ما آن را امام می نامیم و فکر امامت فکری قرآنی ، انسانی و عقلی است. حسین علیه السلام می خواست پل طاهری را که سیره پیامبر به بشریت منتقل کرد به اسلام بازگرداند.»

این پژوهشگر علوم اسلامی اضافه کرد :« امام حسین علیه السلام زمینه ای را فراهم کرد تا امام سجاد ظاهر شود. به کتب سیره و تاریخ ، ذهبی و دیگران نگاه کنید ببینید چه چیزی درباره سجاد علیه السلام می گویند ، عالمترین ، فقیه ترین ، پاکترین عصر خود و زاهدترین و عابدترین مردم. حسین (ع) و خون او برای سجاد (ع) زمینه ای را فراهم کرد تا بیاید و این ثروت ابدی را در ارتباط انسان بلکه ارتباط بشریت با خدای متعال تولید کند. از طریق ادعیه و دیگر مسائل که ظرف آن آشکار است. همچنین پس از ایشان ، امام باقر و امام صادق آمدند و آنچه را که امام حسین از قضیه اصلاح سیره و دیگر مسائل می خواست از طریق ائمه پس از ایشان محقق شد.»

وی تاکید کرد :« بنابراین حسین علیه السلام بار دیگر اسلام را زنده کرد و و آنچه را که قطع شده بود متصل کرد ، و حسین کسی است که این پلها را دوبار بنا کرد. »


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید

 

جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
از صفحات
دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 

 

 


چهار شنبه 12 مرداد 1401 - 15:32:18