بحران عراق روبه فروکش ؛ استقبال احزاب شیعه عراق از پیشنهاد بارزانی

دو شنبه 10 مرداد 1401 - 14:33:14
بحران عراق روبه فروکش ؛ استقبال احزاب شیعه عراق از پیشنهاد بارزانی

تهران- الکوثر: کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی)، از ابتکار پیشنهادی رئیس منطقه کردستان برای برون‌رفت از بحران سیاسی جاری کشور استقبال کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در سایه تشدید تنش در بغداد در پی اعتراض‌ خیابانی حامیان جریان صدر عراق و تحصن آشوبگران در ساختمان پارلمان، کمیته هماهنگی احزاب شیعه عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) از طرح ابتکاری پیشنهادی رئیس منطقه کردستان عراق برای برون‌رفت از تنگنای سیاسی جدید، استقبال کرد.

«نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق، روز گذشته (یکشنبه، ۳۱ ژوئیه)، ضمن ابراز نگرانی در خصوص وضعیت سیاسی اخیر در کشور، طرف‌های مختلف سیاسی را به خویشتنداری و ورود به گفت‌وگوی مستقیم برای حل مشکلات فراخواند و تاکید کرد که تشدید پیچیدگی امور در این شرایط حساس؛ صلح و امنیت و ثبات کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد.

بارزانی از همه طرف‌های سیاسی خواست که برای حل مشکلاتشان به اربیل به عنوان پایتخت دومشان بروند و گفت‌وگوی فراگیری را برای دستیابی به توافق بر اساس منافع عالی کشور آغاز کنند.

امروز (دوشنبه، اول آگوست)، «چارچوب هماهنگی» (الإطار التنسیقی) طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «السومریه» منتشر شد، از این پیشنهاد بارزانی استقبال و تاکید کرد که برای حل و فصل بحران جاری، با آغوش باز با همه تعامل می‌کند.

 چارچوب هماهنگی در این بیانیه اعلام کرد که از دعوت رئیس منطقه کردستان برای گفت‌وگوی ملی استقبال می‌کند و راه را برای همه به منظور حل بحران جاری و دستیابی به راهکارهای واقعی مبتنی بر قانون اساسی و منفعت ملت عراق باز می‌داند.

همزمان با این استقبال، چارچوب هماهنگی مردم عراق را به تجمع در نزدیکی ورودی منطقه سبز عراق برای دفاع از کشور و قانون فراخواند و قرار است عصر امروز طرفداران احزاب «چارچوب هماهنگی» در بغداد تجمع کنند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)


دو شنبه 10 مرداد 1401 - 12:28:45