اسلامی: دوربین‌های آژانس جمع‌ آوری و پلمب شده‌اند

سه شنبه 4 مرداد 1401 - 14:26:16
اسلامی: دوربین‌های آژانس جمع‌ آوری و پلمب شده‌اند

تهران - الکوثر : رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، تاکید کرد : دوربین‌های برجامی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جمع‌آوری و پلمب شده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دوربین‌های برجامی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  را سازمان انرژی اتمی ایران  جمع‌ و پلمب کرده است  و در تأسیسات نگهداری می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی  افزود : ۲۰ سال است که این کشورها به جمهوری اسلامی ایران اتهام می‌زنند، و هر روز یک جای جدید را آدرس داده‌اند.

محمد اسلامی همچنین گفت : به‌ صورت مرتب پرونده  ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده اند  و علیه کشور  قطعنامه وضع کرده و تحریم اعمال کرده‌اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خاطرنشان  کرد:  اساس پذیرش جمهوری اسلامی ایران در برجام، این بوده است که رفع اتهامات صورت گیرد و اعتمادسازی شود و جمهوری اسلامی پذیرفته که فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم را محدود کند، ظرفیت و سرعت حرکت خود را کاهش دهد تا اعتمادسازی اتفاق بیفتد، اما طرف مقابل پایبند نبوده است.

به گفته اسلامی :  دوربین‌های برجامی با هدف رفع اتهامات نصب شد و اگر قرار بود اتهامات پابرجا بماند، دلیلی نداشت تا دوربین‌های برجامی وجود داشته باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران  گفت : شاهد به‌ اصطلاح نوعی«لفاظی» از سوی طرف مقابل هستیم در حالی‌که باید گفت جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه پنهان‌کاری نداشته است و هیچ زمانی در زمینه غنی سازی خارج از چارچوب و بدون هماهنگی با آژانس اقدام نکرده‌ایم و ایجاد ظرفیت آب‌سنگین و همه زیرساخت‌های صنایع اتمی ایران با هماهنگی آژانس و تحت نظارت آن‌ها بوده و اکنون نیز این نظارت وجود دارد.

پس از توقف مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های ایران و تعلل آمریکا برای بازگشت به برجام به دلیل نبود اراده سیاسی لازم در واشنگتن، این کشور و تروئیکا اروپایی (آلمان، بریتانیا و فرانسه) با فشارهای رژیم صهیونیستی و همراهی «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قطعنامه‌ای ضد ایران تصویب کردند.

این قطعنامه همکاری‌های گسترده‌ ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را که از روی حُسن نیت انجام شده، نادیده گرفته است؛ به همین دلیل سازمان انرژی اتمی ایران نیز از قطع فعالیت‌ دوربین‌های فراپادمانی دستگاه اندازه‌ گیری بر خط آژانس در ایران خبر داد. 


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


سه شنبه 4 مرداد 1401 - 14:26:5