سرلشکر باقری : روابط نظامی ایران و عمان در ابعاد مختلف در حال گسترش است

چهار شنبه 29 تیر 1401 - 20:51:0
سرلشکر باقری : روابط نظامی ایران و عمان در ابعاد مختلف در حال گسترش است

تهران - الکوثر : رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در دیدار فرمانده نیروی دریایی عمان گفت، ایران در روابط میان نیروهای مسلح دو کشور هیچگونه محدودیتی را قائل نیست و این روابط در ابعاد مختلف در حال گسترش است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در دیدار «سیف بن ناصر الحربی» فرمانده نیروی دریایی عمان در تهران، با اشاره به اهمیت روابط نظامی دو کشور اظهار کرد، ایران و عمان از دیرباز دارای روابط نظامی مطلوب بوده اند و امروز نیز این روابط در ابعاد مختلف در حال گسترش است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه در مسائل مربوط به امنیت منطقه و سایر موارد، سیاست های ایران و عمان هماهنگ و همسو است افزود، تنگه هرمز و دریای عمان به عنوان منطقه مشترک برای هر دو کشور دارای اهمیت حیاتی است و یکی از زمینه های همکاری نزدیک دو کشور محسوب می شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با بیان اینکه حدود ۱۶ سال است که روابط بین نیرو‌های مسلح ایران و عمان در قالب ارتباط مشترک ادامه دارد تصریح کرد، ایران از ظرفیت‌های عمده‌ای برخوردار است که خصوصاً در حوزه صنعت دفاعی و روابط نظامی هیچ‌گونه محدودیتی برای ارتباط وجود ندارد و تمام امکاناتی که در نمایشگاه وزارت دفاع مشاهده کردید، می‌تواند در اختیار عمان قرار گیرد.

سرلشکر باقری گفت، ایران و عمان در حوزه مقابله با تروریسم و دریانوردی از تجربیات ارزشمندی برخوردار هستند و می‌توانند با تبادل تجربه، زمینه ارتقای توان رزمی و دریایی را ایجاد کنند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران همچنین با اشاره به حضور بیگانگان در منطقه تأکید کرد، به‌طور قطع حضور بیگانگان در منطقه مشترک دو کشور تأثیری جز ناامنی ندارد و قطعاً گسترش روابط نظامی ایران و عمان در امنیت‌بخشی منطقه به نفع ملت‌های منطقه به‌ویژه مردم دو کشور است.

سیف بن ناصر الرحبی در صدر هیاتی نظامی به ایران سفر کرده است.

روابط ایران و عمان در چند دهه اخیر به رغم تنش های در خلیج فارس و تلاش آمریکا برای تشدید ایران هراسی، همواره روابط مبتنی بر احترام و منافع متقابل بوده است.

مقامات عمانی معتقدند، روابط نزدیک با ایران بر مبنای واقع گرایی بوده و ایران را یک همسایه بزرگ می دانند. دو کشور هیچ گونه اختلافات سرزمینی و مرزی با یکدیگر ندارند. حمایت ایران از عمان به شکل مثبت و ماندگاری در حافظه تاریخی عمان نقش بسته است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


چهار شنبه 29 تیر 1401 - 20:30:53