اختتامیه جشنواره فارابی با حضور رییس جمهور

سه شنبه 14 تیر 1401 - 11:16:16
اختتامیه جشنواره فارابی با حضور رییس جمهور

تهران- الکوثر: آیین معرفی برگزیدگان اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی با حضور رییس جمهور در سالن اجلاس سران آغاز شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در این این مراسم همچنین محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،  غلامعلی  حدادعادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، شماری از نخبگان، استادان دانشگاه و پژوهشگران حوزه مطالعات علوم انسانی در سالن اجلاس سران حضور دارند.

جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سالانه با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای برتر در حوزه علوم انسانی و اسلامی، معرفی و ارایه آثار و نظریه‌های برتر، روش‌ها و طرح‌های جدید در حوزه علوم انسانی و اسلامی در میان اندیشمندان ایرانی و غیر ایرانی برگزار می شود و اکنون با معرفی برگزیدگان این دوره به کار خود پایان می‌دهد.

براساس اعلام دبیرخانه جشنواره بین المللی فارابی از میان 207 اثری که برای داوری در این جشنواره  ارسال شده است 16 اثر برگزیده و شایسته تقدیر در دو بخش جوان و بزرگسال انتخاب شدند.

این جشنواره در 15 گروه علمی برگزار می شود. 

همچنین این جشنواره در بخش ویژه، جایزه شخصیت‌های پیشگام علوم انسانی و اسلامی، پیشکسوت علوم انسانی و اسلامی، مترجم برتر، انجمن علمی برتر، نشریه علمی برتر و نظریه‌پرداز برجسته را اعطا می‌کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 14 تیر 1401 - 10:58:45