امیرعبداللهیان : برای رسیدن به توافق خوب، پایدار و قوی آمادگی داریم و جدی هستیم

چهار شنبه 8 تیر 1401 - 12:21:43
امیرعبداللهیان : برای رسیدن به توافق خوب، پایدار و قوی آمادگی داریم و جدی هستیم

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که به هیچ وجه از خطوط قرمز خود عقب نمی‌نشینیم، تصریح کرد: اگر آمریکا نیت جدی داشته باشد توافق در این دور از مذاکرات در دسترس است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای حوزه خزر در ترکمنستان حضور دارد، شامگاه سه‌شنبه در جمع کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد و خانواده‌های آنها به تشریح گفت‌وگوهای جاری در دوحه برای رفع تحریم‌ها پرداخت.

وی گفت: به آمریکایی‌ها متذکر شدیم که اگر مسیر قطعنامه را پیش بروند دست بسته باقی نخواهیم ماند و از آنها خواستیم در مسیر سیاسی گفت‌وگوها دنبال شود تا به نقطه توافق برای رفع تحریم‌ها برسیم و بتوانیم در وین این موضوع را اعلام کنیم. 

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: اقدامات جدید هسته‌ای خود را به صورت قانونی به دبیرخانه آژانس اعلام کردیم و دانشمندان توانمند ما که عمدتا نیروهای جوان هستند دست پری را دارند و ما در یک گام در تقابل و عمل متقابل با صدور هرگونه قطعنامه احتمالی در آژانس به آژانس اعلام کردیم که چند زنجیره سانتریفیوژ جدید را گازدهی خواهیم کرد و اقدام به غنی سازی اورانیوم می‌کنیم و ثانیا سانتریفیوژهای نسل جدید را نصب خواهیم کرد و ثالثا دوربین‌هایی که بر مبنای برجام پیش از تعهدمان پذیرفته بودیم که در سایت‌های هسته‌ای نصب شود از مدار خارج خواهیم کرد.

وی گفت: برای رسیدن به توافق خوب، پایدار و قوی آمادگی داریم و جدی هستیم و علیرغم اینکه بایدن مرتبا از کانال های مختلف پیام‌هایی را برای ایران ارسال و تأکید می‌کند که من اراده جدی دارم برای اینکه به توافق برسیم ولی در عمل چیزی مبتنی بر رفتارهای فشار حداکثری دوره ترامپ در آمریکا را شاهد نیستیم.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


چهار شنبه 8 تیر 1401 - 12:20:29