تاکید آنکارا بر همکاری امنیتی ترکیه و رژیم صهیونیستی

جمعه 3 تیر 1401 - 14:7:35
تاکید آنکارا بر همکاری امنیتی ترکیه و رژیم صهیونیستی

تهران - الکوثر : وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد، این کشور با افزایش سطح نمایندگی دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی در زمینه امنیتی با تل‌آویو همکاری می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ترکیه همواره ادعای حمایت از ملت فلسطین در مقابل اشغالگری و جنایات رژیم صهیونیستی را دارد.  اما این حمایت در حد حرف بوده است و ترکیه و رژیم صهیونیستی مذاکرات پنهانی زیادی در همه زمینه ها داشتند. پیشتر هم  «اسحاق هرتزوگ» رییس رژیم صهیونیستی به دعوت رسمی «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه، به این کشور سفر کرد و موجب اعتراضات مردم ترکیه شد.

 ترکیه در سال 1949 رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت و از آن زمان روابط نزدیک طرفین در زمینه‌های اقتصادی و نظامی آغاز شده است.

«مولوود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک به «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت: فعالیت‌های آنکارا برای افزایش سطح نمایندگی دیپلماتیک با تل آویو به سطح سفارت را آغاز شده است.

 وزیر خارجه ترکیه اظهار کرد، ترکیه اجازه حملات تروریستی در خاک خود را نمی‌دهد و در زمینه امنیتی با اسرائیل همکاری می‌کند.

پیشتر هم وزیر امور خارجه ترکیه گفته بود این کشور خواهان توسعه همکاری‌ها با اسرائیل در زمینه‌های انرژی، تجارت، سرمایه‌گذاری، علم و فناوری، کشاورزی و امنیت غذایی است.

صادرات ترکیه به اسرائیل در سه ماهه نخست سال 2022 به 1 میلیارد و 800 میلیون دلار رسید. این میزان صادرات از ترکیه به رژیم صهیونیستی در مدت زمان مشابه سال های گذشته بی سابقه بود. صادرات ترکیه به رژیم صهیونیستی در زمینه های صنایع فولاد، شیمیایی ، خودروسازی ، پوشاک، مبلمان و کاغذ و محصولات جنگلی ، برق و الکترونیک ، سیمان، سرامیک و شیشه ، آهن و صنایع فلزی غیر آهنی و جواهرات بوده است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


جمعه 3 تیر 1401 - 14:6:23

دسته بندی :