لاوروف : از موضع ایران در احیای برجام حمایت می کنیم

پنج شنبه 2 تیر 1401 - 17:11:44
لاوروف : از موضع ایران در احیای برجام حمایت می کنیم

تهران - الکوثر : وزیر امورخارجه روسیه تاکید کرد از موضع ایران در قبال برجام بدون کسر و اضافه حمایت می کنیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در نشست خبری مشترک با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی در خصوص همکاری های ایران و روسیه در رسیدن به توافق خوب و پایدار و از طرفی بدعهدی آمریکا با اعمال تحریم های جدید علیه ایران گفت: آمریکا نه تنها در مذاکرات برجام، بلکه در هر مشکل دیگر ملاحظات داخلی خود را در نظر می گیرد. 
لاوروف افزود: آمریکا بر اساس مشکلات خود عمل می کند و انتخاب کنندگان را از داخل منحرف می کند چون تایید بی چون و چرای آمریکا در دستور کار بین المللی است.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: آمریکا یکسال پیش تلاش کرد ما را به ایجاد وقفه در مذاکرات وین متهم کند،اما همه به این مسئله اذعان دارند که آمریکا به تنهایی در روند رسیدن به توافق وقفه ایجاد کرد.
امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه ایران نیز در پاسخ به سوال ایران پرس گفت: اقدامات راهبردی ایران برای بی اثر کردن تحریم ها در دو مسیر دولت و دیپلماسی در حال انجام است.
وزیر امورخارجه ایران،افزود: به موازات این تحریم ها،حجم تبادلات تجاری،اقتصادی،علمی،دفاعی و گردشگری با همسایگان افزایش یافت.
امیر عبداللهیان تاکید کرد: بی اثر کردن تحریم ها یکی از موارد توافق شده میان ایران و روسیه است.


 


پنج شنبه 2 تیر 1401 - 16:52:16