مقتدی صدر: ایران به هیچ حزب و گروهی در عراق فشار وارد نکرده است

چهار شنبه 1 تیر 1401 - 16:55:36
مقتدی صدر: ایران به هیچ حزب و گروهی در عراق فشار وارد نکرده است

تهران- الکوثر:  رهبر جریان صدر عراق با اعلام اینکه به اختیار خود از روند سیاسی و پارلمان عراق کناره گیری کرده است، گفت ایران هیچ گروه شیعی را در عراق تحت هیچ فشاری قرار نداده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «مقتدی صدر» باصدور بیانیه ای تاکید کرد: برای نخستین بار اعلام می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران هیچ فشاری بر هیچ طرف شیعی در عراق اعمال نکرده  و شایعات در خصوص اینکه علت کناره گیری ما از پارلمان به علت تهدیدات ایران بوده است، به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی افزود: من از شجاعت کافی برای تصمیم گیری مستقل برخوردار هستم؛ ولی برخی گروه‌ها و فراکسیون‌های دیگر از افزایش فشارهای غیرقانونی، خشونت، صدور حکم‌های قضائی و شایعات دروغ هراس دارند.

مقتدی صدر در پایان گفت: از همه می‌خواهم برای اصلاح و نجات وطن مواضع شجاعانه اتخاذ کنند و تسلیم فشارهای فرقه گرایانه قرار گیرند چرا که این فشارها زودگذر بوده و به زودی از میان خواهد رفت.
 

پیش از این مقتدی صدر رهبر جریان صدر از نمایندگان این جریان در پارلمان عراق خواسته بود تا استعفای خود را به رئیس پارلمان ارائه دهند و به دنبال آن محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق با استعفای نمایندگان جریان صدر موافقت کرده بود.

هیئت هماهنگی شیعی عراق نیز با صدور بیانیه‌ای در واکنش به استعفای دسته جمعی نمایندگان جریان صدر در پارلمان اعلام کرده بود: ما به دنبال تشکیل دولت ملی هستیم؛ دولتی که بتواند با تمامی گروه‌ها ارتباط برقرار کند. ما امیدوار بودیم که بتوانیم با تمامی گروه‌ها برای تشکیل دولت تعامل کنیم. با تمامی اینها به تصمیم فراکسیون صدر و استعفای نمایندگان آن از پارلمان احترام می‌گذاریم.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv


چهار شنبه 1 تیر 1401 - 16:36:9