مناجات المطیعین باصدای استاد صالحی +دانلود صوت و تصویر

سه شنبه 31 خرداد 1401 - 3:30:0
مناجات المطیعین باصدای استاد صالحی +دانلود صوت و تصویر

 مُناجاتُ الْمُطیعین یا مناجات فرمانبرداران خدا، از مناجات‌های پانزده گانه است که از امام سجاد(ع) نقل شده‌است. درخواست توفیق بندگی و انجام تکالیف الهی و زائل کردن شک و ریب از موضوعات این مناجات است.

تهران- الکوثرامام سجاد(ع)  به ما یاد می‌دهد که همت بلند داشته باشیم و عالیترین مقامات که همان هم‌نشینی با پیامبران الهی است، را از خداوند مسئلت کنیم.

منبع دعا

این مناجات در الصحیفة الثانیة السجادیة، بحارالانوار  و مفاتیح الجنان آمده است و علامه مجلسی زمان قرائت این دعا را روز پنج شنبه تعیین کرده است.
 

آموزه‌های دعا

درخواست توفیق بندگی و انجام تکالیف الهی از خداوند؛

درخواست زدوده شدن شک و تردید از دل انسان از خداوند؛

آسان شدن راه وصول به رضوان الهی

معرفی شک و گمان فاسد به عنوان بستر فتنه؛

درخواست سوار شدن بر کشتی‌های نجات و رحمت الهی؛

کسی که سوار کشتی نجات و رحمت الهی می‌شود، از لذت مناجات با معبود بهره‌مند و سرشار می‌شود.

درخواست توفیق مجاهدت در راه خداوند، مجاهدت نظامی و جهاد با نفس و خودسازی که جهاد اکبر نامیده شده است.

اشاره به اینکه انسان، از خود اصالت و استقلالی ندارد و هستی او عاریه است: «فَاِنَّا بِک وَلَک».

شفیع و وسیله قرار دادن خداوند نزد خودش.

هیچ شفیع و وسیله‌ مستقلی جز خداوند نیست: «وَلا وَسیلَةَ لَنا اِلَیک اِلاَّ اَنْتَ».

در دعاهای خویش، همت والا داشتن و درخواست‌ عالی‌ترین مقامات را از خداوند داشته باشیم.

درخواست قرار گرفتن در زمره صالحان و نیکانی که در اتصاف به فضایل و مکارم اخلاقی از دیگران پیشی گرفته‌اند و عمر خود را صرف اعمال شایسته و ماندگار می‌سازند

متن و ترجمه دعا

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانی‌اش همیشگی است؛

اللّٰهُمَّ أَلْهِمْنا طَاعَتَكَ، وَجَنِّبْنا مَعْصِيَتَكَ، وَيَسِّرْ لَنا بُلُوغَ مَا نَتَمَنَّىٰ مِنِ ابْتِغاءِ رِضْوانِكَ، وَأَحْلِلْنا بُحْبُوحَةَ جِنانِكَ، وَاقْشَعْ عَنْ بَصائِرِنا سَحابَ الارْتِيابِ، وَاكْشِفْ عَنْ قُلُوبِنا أَغْشِيَةَ الْمِرْيَةِ وَالْحِجابِ، وَأَزْهِقِ الْباطِلَ عَنْ ضَمائِرِنا، وَأَثْبِتِ الْحَقَّ فِى سَرائِرِنا، فَإِنَّ الشُّكُوكَ وَالظُّنُونَ لَواقِحُ الْفِتَنِ، وَمُكَدِّرَةٌ لِصَفْوِ الْمَنائِحِ وَالْمِنَنِ .

خدایا، فرمانبری‌ات را به ما الهام فرما و ما را از نافرمانیت دور کن و راه رسیدن به آنچه از خشنودی‌ات آرزومندیم آسان کن و ما را در میان بهشت‌هایت جای ده و از برابر دیدگان دل‌هایمان، ابرهای شک و دودلی را بزدای و از قلوبمان پرده‌های تردید و کوردلی را کنار زن و از نهادمان باطل را نابود کن و حق را در درون ما استوار گردان، زیرا شک‌ها و گمان‌ها، بارور کننده‌ی آشوب‌ها و تیره کننده‌ی عطاها و بخشش‌های زلال و بی‌آلایش‌اند،

اللّٰهُمَّ احْمِلْنا فِى سُفُنِ نَجاتِكَ، وَمَتِّعْنا بِلَذِيذِ مُنَاجَاتِكَ، وَأَوْرِدْنا حِيَاضَ حُبِّكَ؛ وَأَذِقْنا حَلاوَةَ وُدِّكَ وَقُرْبِكَ، وَاجْعَلْ جِهادَنا فِيكَ، وَهَمَّنا فِى طَاعَتِكَ، وَأَخْلِصْ نِيَّاتِنا فِى مُعامَلَتِكَ، فَإِنَّا بِكَ وَلَكَ وَلَا وَسِيلَةَ لَنا إِلَيْكَ إِلّا أَنْتَ .

خدایا ما را بر کشتی‌های نجاتت سوار کن و از لذّت راز و نیازت بهره‌مند گردان و به حوض‌های دوستی‌ات وارد کن؛ و شیرینی محبّت و مقام قربت را به ما بچشان، کوششمان را در راهت و همّتمان را در طاعتت قرار ده و نیّت‌هایمان را در معامله با خود خالص گردان، چراکه ما با تو و از توییم و برای ما وسیله‌ای جز به‌سوی تو نیست،

إِلٰهِى اجْعَلْنِى مِنَ الْمُصْطَفَيْنَ الْأَخْيارِ، وَأَلْحِقْنِى بِالصَّالِحِينَ الْأَبْرارِ، السَّابِقِينَ إِلَى الْمَكْرُماتِ، الْمُسارِعِينَ إِلَى الْخَيْراتِ، الْعامِلِينَ لِلْباقِياتِ الصَّالِحاتِ، السَّاعِينَ إِلَىٰ رَفِيعِ الدَّرَجاتِ، إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَىْءٍ قَدِيرٌ، وَبِالْإِجابَةِ جَدِيرٌ، بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.

معبودم، مرا از گزیدگان بندگان خوبت قرار ده و به شایستگان نیکوکار ملحق کن، هم آنان‌که به کار نیک و جوانمردی پیشی گرفتند و به‌سوی خیرات شتافتند و برای کارهای خداپسند ماندگار تلاش کردند و برای رسیدن به درجات بلند کوشش نمودند، همانا تو بر هر چیز توانایی و به اجابت دعا سزاواری، به مهربانی‌ات ای مهربان‌ترین مهربانان.


همچنین بخوانید:

دعای مناجات المعتصمین؛ نگاهی به اهمیت تمسک به خداوند
دعای مناجات الذاکرین، مناجاتی برای یادکنندگان خدا
متن کامل مناجات التائبین + صوت و ترجمه
آشنایی با مُناجاتُ الزّاهِدین یا مناجات پارسایان
ویژگیهای شیطان در مناجات الشاکین+ دانلود
مناجات مریدین با صدای حاج میثم مطیعی
توفیق بندگی در مُناجاتُ الْمُطیعین
مُناجاتُ الْمُتَوَسّلین ؛ وسیله توسل و تقرب به خداوند
راز و نیاز عارفان در مناجات العارفین +دانلود تصویری
مُناجاتُ مفتقرین+ دانلود صوتی و تصویری


 

آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


دو شنبه 30 خرداد 1401 - 13:49:48