امیرعبداللهیان:

رفتار غیرسازنده آمریکا با پاسخ متناسب رو به رو می‌شود

یک شنبه 29 خرداد 1401 - 8:52:21
رفتار غیرسازنده آمریکا با پاسخ متناسب رو به رو می‌شود

تهران- الکوثر: وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر دفاع از حقوق ملت ایران گفت: اگر آمریکا به رفتار غیرسازنده ادامه دهد، با پاسخ متناسب ایران مواجه می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد آخرین تحولات مرتبط با گفت‌وگوها برای رفع تحریم‌ها به صورت تلفنی به رایزنی پرداختند.

وزیر امور خارجه در این گفت‌وگو ضمن قدردانی از تلاش‌های جوزپ بورل برای رسیدن به توافق و انتقاد از اقدامات غیرسازنده و شتابزده آمریکا در صدور قطعنامه در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و در پاسخ به درخواست تداوم مذاکرات اظهار داشت: ایران از مذاکره منطقی و مبتنی بر نتیجه همواره استقبال کرده است، اما برای رسیدن به توافق خوب و پایدار، ضروری است طرف مقابل رفتارهای دوگانه و متناقض خود را کنار بگذارد.

امیرعبداللهیان افزود: ما بعد از صدور قطعنامه در شورای حکام آژانس، نشان دادیم که از حقوق ملت عقب نشینی نمی‌کنیم و اگر آمریکا بخواهد رفتار غیرسازنده خود را ادامه دهد، با پاسخ متناسب ما مواجه خواهد شد.

وزیر امور خارجه همچنین تأکید کرد: ما همچنان معتقدیم که دیپلماسی بهترین و مناسب ترین مسیر و راه حل است.

امیرعبداللهیان با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از میز مذاکره فاصله نگرفته است، یادآور شد: به همین دلیل همواره در گفت‌وگوها، ابتکارات مهمی را برای رسیدن به توافق مطلوب ارائه کرده‌ایم، اما باید مذاکره نتیجه بخش باشد.

تا رسیدن به توافق در وین فاصله زیادی نداریم

جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با ابراز تمایل برای تداوم ایفای نقش مثبت در رسیدن به توافق نهایی اظهار داشت: راه برون رفت از شرایط کنونی، پیگیری دیپلماسی و اجتناب از اقدامات غیر سازنده است.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اراده سازنده جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به توافق خوب و پایدار، گفت: تا رسیدن به توافق در وین فاصله زیادی نداریم و اکنون نیز زمان آن است که گفت‌وگوها مجدداً و با سرعت از سر گرفته شود و تلاش شود تا از افزایش تنش جلوگیری شود.

بورل افزود: آماده‌ام تا در اسرع وقت مساعی لازم را برای نیل به نتیجه مورد توافق طرف‌ها صورت دهم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 29 خرداد 1401 - 8:52:9