وصول طلب ۱.۶ میلیارد دلاری صادرات گاز ایران به عراق

پنج شنبه 26 خرداد 1401 - 10:5:0
وصول طلب ۱.۶ میلیارد دلاری صادرات گاز ایران به عراق

تهران - الکوثر : جواد اوجی وزیر نفت اعلام کرد : طلب ۱.۶ میلیارد دلاری صادرات گاز ایران به عراق دریافت شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «جواد اوجی» وزیر نفت ایران  در توئیتر نوشت: ‏خوشبختانه با ‎دیپلماسی فعال انرژی و پس از چند ماه مذاکره ۱.۶ میلیارد دلار ‎ طلب معوق سال‌های گذشته بابت ‎صادرات گاز به عراق وصول شد.

وزیر نفت ایران تصریح کرد: از ابتدای امسال نسبت به سال گذشته، حجم صادرات گاز کشور ۲۵ درصد و وصول‎ درآمدهای ارزی حاصل از آن ۹۰ درصد افزایش یافته است.
موفقیت‌های ایران در زمینه افزایش صادرات نفتی به رغم تداوم تحریم‌های یکجانبه و غیر قانونی آمریکا ضد جمهوری اسلامی ایران از جمله تحریم صادرات نفت در چارچوب کارزار فشار حداکثری صورت گرفته است.
از مهمترین اهداف واشنگتن از زمان اعمال تحریم های یکجانبه ضد ایران که در نوامبر 2018 به مورد اجرا درآمد ، توقف صادرات  نفتی ایران بوده است. اما آمریکا نتوانست در این زمینه به موفقیت قابل توجهی دست یابد و صادرات نفتی و نیز فرآورده‌های نفتی ایران به رغم کاهش حجم آن، اما هم چنان به شیوه‌های مختلف جریان یافت.

با وجود برخی مشکلات همانند دخالت‌های پیدا و پنهان آمریکا و رژیم صهیونیستی ، بدهی عراق به ایران به دلیل صادرات برق و گاز، مسائل مربوط به آب‌های مرزی و موضوعات زیست محیطی، روابط ایران و عراق در چارچوب سیاست همسایگی و حسن همجواری، رو به گسترش است و مقامات دو کشور در این زمینه اراده جدی دارند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 26 خرداد 1401 - 9:36:34