تاکید سرلشکر باقری بر لزوم آمادگی متناسب با جنگ‌های آینده

چهار شنبه 25 خرداد 1401 - 19:1:0
تاکید سرلشکر باقری بر لزوم آمادگی متناسب با جنگ‌های آینده

تهران - الکوثر : رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم تمهیدآماد و پشتیبانی متناسب با جنگ‌های آینده تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح  امروز (چهارشنبه) در اولین همایش سراسری آماد و پشتیبانی دفاعی در گام دوم انقلاب که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار شد،  گفت : مجموعه آماد و پشتیبانی نیرو‌های مسلح کارنامه درخشانی را در مقاطع مختلف به‌ویژه دوران دفاع مقدس داشته است.

سرلشکر باقری،  با بیان اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی بر «اعتماد به نفس»، «امید به آینده»، «پیشگامی نیرو‌های مسلح در بهره‌ گیری از علم و دانش و جوانان» و «مدیریت جهادی» تاکید شده است، افزود: بهره‌ گیری از نیروی انسانی کیفی در حوزه آماد و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه با اقتدار نیرو‌های مسلح موجب شده که تهدیدی متوجه کشور نباشد، گفت :  باید متناسب با جنگ‌ها و ماموریت‌های آینده طرح‌ ریزی و آمادگی ایجاد کنیم.

سرلشکر باقری، خاطرنشان کرد :  دانش‌های نوپدید که امروز وجود دارد، مانند هوش مصنوعی، لیزر، سایبر در گذشته نبود  اما به سطحی از توان و اقتدار رسیده ایم که برخی از دشمنان توان تهدید  را ندارند.

متخصصان و کارشناسان جوان ایرانی، در نیروهای مسلح موفق به تولید انواع تجهیزات نظامی پیشرفته درسال های اخیر شده اند. 

پیشرفت های ایران، در بخش تولید پهپاد، جنگال و انواع موشک ها و هواپیماهای نظامی چشمگیر بوده است. 

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تاکید بر اینکه شناخت صحنه درگیری امروز و فردا در آماد و پشتیبانی نقش مهمی دارد، گفت: صحنه‌های جنگ، عملیات، امنیت و مقابله با تروریسم قابل قیاس با گذشته نیست.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 25 خرداد 1401 - 18:46:44