برگزاری میلاد با سعادت امام رئوف در پاکستان و تاجیکستان

شنبه 21 خرداد 1401 - 14:16:37
برگزاری میلاد با سعادت امام رئوف در پاکستان و تاجیکستان

تهران- الکوثر: همزمان با دهه مبارک کرامت و فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت امام رضا (ع) آیین‌های مذهبی برای گرامیداشت ولادت امام رئوف، با حضور دوست داران اهل بیت (ع) در پاکستان و تاجیکستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جشن میلاد امام مهربانی‌ها حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام شب گذشته در مسجد مجتمع مسکونی ایرانیان مقیم اسلام‌آباد در پایتخت پاکستان برگزار شد.

«سید محمدعلی حسینی» سفیر کشورمان در پاکستان، «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی سفارت ایران، «فرامرز رحمان زاد» رئیس خانه فرهنگ ایران در راولپندی، دیپلمات‌های ایرانی، اساتید و کادر مجتمع آموزشی امام حسین (ع) به همراه اعضای خانواده‌های خود در این مراسم حضور یافتند.

این مراسم با مولودی خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و شادی و سرور ایرانیان مقیم اسلام آباد پایتخت پاکستان ادامه یافت.

همچنین  حجت الاسلام والمسلمین «محمدحسین مبلغی» از واعظان پاکستانی به عنوان سخنران مراسم جشن میلاد امام رضا (ع)، به تبیین ابعاد مختلف زندگانی حضرت معصومه(س) و سیره عملی امام هشتم پرداخت و گفت: بر همه پیروان اهل بیت علیهم السلام و عاشقان امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) کریمه اهل بیت علیهم السلام لازم است که آموزه های این کریمان را مطالعه کرده و نسل جدید و خانواده های خود را بافرهنگ و معارف منور رضوی آشنا سازند.

در شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان پاکستان نیز نمایشگاه عکس رضوی و جشن میلاد امام رضا علیه السلام با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران با حضور شخصیت‌های پاکستانی همچنین «سید حسن تقی زاده واقفی» رئیس خانه فرهنگ کشورمان و علامه "مقصود علی دومکی" مدیر حوزه علمیه خاتم النبیین (ص) برگزار شد.

آیین گرامیداشت ولادت باسعادت سلطان توس حضرت ثامن الحجج (ع) از طرف سرکنسولگری ایران در کراچی در محل خانه فرهنگ کشورمان در این شهر نیز برگزار شد.

شیعیان پاکستان همچنین در شهرهای مختلف از جمله اسلام‌آباد و راولپندی جشن های خود را در شب میلاد امام رضا (ع) در مراکز شیعیان از جمله حسینیه اثنی عشری، جامعه امام صادق (ع)، حسینیه امام موسی کاظم (ع)، شاہ چراغ و حسینیه شاہ نجف برگزار کردند.

به‌مناسبت خجسته سالروز میلاد ثامن الحجج حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) جشن باشکوهی با حضور گسترده ایرانیان و دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان هم برگزار شد.

این مراسم معنوی که با تلاوت آیاتی نورانی از کلام‌الله مجید آغاز شد، برنامه‌های متنوع فرهنگی و از جمله قرائت مقاله و اشعار زیبا و عرفانی در وصف امام رضا(ع) را به‌همراه داشت.
«محمدتقی صابری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان طی سخنانی به تبیین فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیتی حضرت امام رضا(ع) پرداخت.

صابری با بیان اینکه «همه ابعاد زندگی حضرت امام رضا(ع) برای مسلمانان الگو و سرمشق بود»، تصریح کرد: آن حضرت رفتار پیامبرگونه داشتند و به زیور فضایل اخلاقی و کمالات نفسانی آراسته شده بودند و حلم، رأفت و احسان ایشان شامل خاص و عام می‌شد.

محمدتقی صابری در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به‌منظور شرکت فعال حضار در این مراسم معنوی، سؤالاتی را در مورد اوصاف و القاب و همچنین ویژگی‌های برجسته اخلاقی و رفتاری امام رضا علیه السلام مطرح و افراد فعال را با تقدیم جوایز تشویق کرد.

همچنین به کسانی که نام و القاب امام رضا(ع) را داشتند، هدایایی تقدیم شد.

در بخش دیگری از این مراسم، «دولتمند خال» خواننده مشهور تاجیک چند آهنگ عرفانی اجرا کرد که ترانه مشهور «شاه خراسان» که در وصف حضرت امام رضا(ع) سروده شده است، مورد استقبال گرم حضار قرار گرفت.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv


شنبه 21 خرداد 1401 - 13:53:15

دسته بندی :