واکنش طالبان به توهین مقام هندی به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)

دو شنبه 16 خرداد 1401 - 10:47:0
واکنش طالبان به توهین مقام هندی به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)

تهران - الکوثر : استفاده الفاظ توهین‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) از سوی یک مقام مسئول حزب حاکم هند با محکومیت دولت موقت طالبان روبرو شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، اظهارات غیرمسئولانه عضو ارشد حزب حاکم هند (بی جی پی) با واکنش‌های گسترده‌ای در سطح جهان نیز روبرو شده است و گفته می‌شود که  دولت هند ، سخنگوی حزب حاکم را به شدت توبیخ و بر کنار کرده است.

این عمل ، خشم مسلمانان هند را نیز به دنبال داشته و آنها در شهرهای مختلف این کشور دست به اعتراض زده‌اند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت موقت طالبان و انعام‌الله سمنگانی معاون سخنگو نیز در توئیت‌هایی جداگانه استفاده از الفاظ توهین‌آمیز از طرف یک مسئول حزب حاکم در هندوستان، به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را با شدیدترین الفاظ نکوهش کردند.

افزون بر آن حکومت طالبان از دولت هند خواست به چنین اشخاص متعصبی اجازه ندهد که به دین اسلام توهین کرده و احساسات مسلمانان را برانگیزند.
این در حالی است که دولت طالبان اخیرا خواهان روابط حسنه با هند شده و از این کشور خواسته است که سفارتش را در افغانستان باز گشایی کند.
دولت هند نیز برای اولین بار پس از تسلط طالبان ، به منظور بررسی چگونگی توزیع کمک‌های بشردوستانه و همچنین تطبیق پروژه‌های منظور شده هندی، هیأتی را به افغانستان فرستاده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 16 خرداد 1401 - 10:35:51

دسته بندی :