پروژه جدید رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی الجلیل و النقب

چهار شنبه 11 خرداد 1401 - 19:10:0
پروژه جدید رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی الجلیل و النقب

تهران- الکوثر:  وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی قصد دارد اقدامات جدیدی را برای یهودی سازی الجلیل و النقب اتخاذ کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه یسرائیل هیوم در گزارشی نوشت: آیلت شاکید، وزیر امور داخلی اسرائیل قصد دارد در راستای تلاش‌های نژادپرستانه اسرائیل اقداماتی را برای یهودسازی الجلیل و النقب اتخاذ کند. همچنین این اقدامات در راستای شکست طرح‌های دولت‌های اسرائیل برای تضمین اکثریت یهود از طریق استقرار ده‌ها هزار یهودی برای سکونت در شهرک‌های یهودی نشین در الجلیل و النقب و ایجاد شهرک‌های جدید در اراضی فلسطینی است.

براساس این گزارش شاکید قصد دارد اقداماتی را برای افزایش واحدهای مسکونی و تسریع در روند عملیات احداث اتخاذ کند. شاکید قصد دارد تعداد خانه‌ها و آپارتمان‌های مسکونی با نام "شهرک‌های روستایی" را افزایش دهد. اسرائیل طی روزهای آتی این طرح را برای افزایش ده‌ها هزار ساختمان مسکونی جدید بررسی خواهند کرد.

براساس این طرح تعداد منازل این منطقه ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت. در مناطق نزدیک به حیفا در الجلیل و عسقلان در جنوب اسرائیل حدود ۳۰ درصد واحدهای مسکونی افزیش خواهند یافت.

مسئولان برنامه ریزی و ساخت و ساز اسرائیل برآورد کرده‌اند که ساخت ده‌ها هزار آپارتمان مسکونی موجب کاهش قیمت آن و افزایش تعداد یهودیان در الجلیل می‌شود.

این روزنامه نوشت که تحرک شاکید بعد از گزارشات این روزنامه درباره اینکه سیاست برنامه ریزی دولتی در سال‌های اخیر توازن جمعیتی را به نفع فلسطینی‌ها در الجلیل تقویت کرده است، صورت گرفته است.

این روزنامه همچنین در گزارشات خود ادعا کرد که مقامات اسرائیلی در سال‌های اخیر در حفظ اراضی دولت سستی کرده و به فلسطینی‌ها اجازه دادند که در روستاهای الجلیل اراضی را در شهرک‌ها خریداری کنند و روی آن تأسیسات تجاری یا تفریحی ایجاد کنند.

روزنامه یسرائیل هیوم احتمال داد که شورای تنظیم و ساخت و ساز اقدامات شاکید را تصویب کند به ویژه اینکه این اقدامات کاملا با "مرکز اراضی اسرائیل" همسو است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv


چهار شنبه 11 خرداد 1401 - 15:25:40