فراخوان عمران خان برای راهپیمایی اعتراضی جدید علیه "دولت تحمیلی"

دو شنبه 9 خرداد 1401 - 16:39:36
فراخوان عمران خان برای راهپیمایی اعتراضی جدید علیه "دولت تحمیلی"

تهران- الکوثر: نخست‌وزیر سابق پاکستان در فراخوانی از حامیانش خواست خودشان را برای راهپیمایی آماده کنند و با حمله به دولت گفت، "دولت تحمیلی قصد دارد با آمریکا بر سر خون کشمیری‌ها مصالحه کرده و اسرائیل را به رسمیت بشناسد.


به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه تریبیون پاکستان، «عمران خان» رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان در سخنرانی خطاب به یک کنوانسیون کارگران کشورش بیان داشت: ملت پاکستان تحت "لا اله الا اللّه" موجودیت یافته است که به معنی عدم تعظیم در برابر هیچکس است اما امروز آمریکا اقدام به تحمیل یک دولت متشکل از دزدان بر ما کرده است.

این نخست وزیر سابق پاکستان بیان داشت: من از کل ملت می‌خواهم که آماده و منتظر فراخوان من باشند.

او ادامه داد، حزبش این بار برای تدارک دیدن این راهپیمایی طولانی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد. او افزود: این بار ما آماده خواهیم بود. اعتراض کردن حق دموکراتیک ماست. اگر دولت تحمیلی این حق را ارائه نکند ما آن را خواهیم ربود.

این رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان وعده داد تا مرتکبین خشونت علیه کارگران حامی حزبش، خانواده‌ها و بچه‌هایشان را به زندان بیندازد. عمران خان تاکید کرد: ما تضمین خواهیم کرد که شما را به دست عدالت خواهیم سپرد و شما را به خاطر اقداماتتان در آن روز مجازات خواهیم کرد. ما باید در یک جنگ واقعی بجنگیم. کارگران ما برای آزادی بیرون ریختند و در این نزاع شهید شدند.

او به طور خاص به رعنا ثناالله وزیر کشور، شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و پسرش، حمزه شهباز، سروزیر پنجاب هشدار داد که از بابت اقداماتشان علیه معترضان در جریان راهپیمایی حزب متبوعش در پنجشنبه گذشته در امان نخواهند بود.

نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان گفت: ما تضمین خواهیم کرد که شما را به دست عدالت خواهیم سپرد و به خاطر اعمالتان در آن روز مجازات خواهید شد. ما باید در یک جنگ واقعی بجنگیم. کارگران ما برای آزادی بیرون رفتند و در مبارزه به شهادت رسیدند.

وی در ادامه صحبت‌هایش همچنین گفت: صندوق بین‌المللی پول تحت نفوذ آمریکاست.

عمران خان به شرکت‌کنندگان در این کنوانسیون گفت که ۲۲۰ میلیون نفر در حال بردگی هستند. او تاکید کرد: به یاد داشته باشید، ملت از گاز اشک‌آور نمی‌ترسد. این یک جنبش آزادی‌بخش و جهاد واقعی است.

رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان "وحشیگری پلیس" کشورش علیه طرفداران حزبش را که به گفته او از سوی "دولت جنایتکار تحمیلی" مجوز گرفته بود، به شدت محکوم کرد.

عمران خان با توصیف این خشونت به عنوان "محکوم‌ شدنی و غیر قابل قبول"، در صفحه رسمی توییتر خود مجموعه‌ ویدیویی چهار دقیقه‌ای از بدرفتاری پلیس با کارگران حامی حزب تحریک انصاف پاکستان منتشر کرد.

در این ویدئو تصاویری از دستگیری رهبران حزب تحریک انصاف پاکستان مانند شیرین مزاری در خانه‌اش، نفوذ پرسنل پلیس به خانه‌های رهبران حزب تحریک انصاف و حمله پلیس به آنها، حمله با گاز اشک‌آور به حامیان و کارگران حزب مذکور نشان داده شد. عمران خان توضیح داد: شب قبل از راهپیمایی ما، پلیس پنجاب و سند به خانه اعضای حزب تحریک انصاف تجاوز کردند و خانواده‌ها را آزار دادند.

به گفته این نخست‌وزیر سابق پاکستان، "دولت جنایتکار وارداتی" قانون اساسی و همچنین دستورات دادگاه عالی را همچنان که "بی‌رحمی پلیس" را علیه معترضان "مسالمت‌جو" اعمال کردند، زیر پا گذاشت.

از سوی دیگر شهباز شریف، نخست‌وزیر فعلی پاکستان روز یکشنبه پس از افشای یک گفت‌وگوی ادعایی که ظاهرا میان آصف علی زرداری، رئیس‌جمهوری اسبق پاکستان و مالک ریاض، یک سرمایه‌دار حوزه املاک رخ داده و به شبکه‌های اجتماعی درز کرده، از عمران خان، نخست‌وزیر سابق انتقاد کرد.

این مکالمه که گفته می‌شود قبل از اجرای طرح عدم اعتماد به عمران خان، نخست وزیر سابق رخ داده، در شبکه‌های اجتماعی افشاشده و در آن شنیده می‌شود که ریاض می‌گوید، عمران خان می‌خواهد با رئیس مشترک حزب مردم پاکستان آشتی کند. شهباز شریف در اظهارنظری در مورد این کلیپ صوتی اظهار داشت که این گفت‌وگوی ادعایی میان زرداری و مالک ریاض "نفاق و معیارهای دوگانه" عمران خان را افشا می‌کند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv

 


دو شنبه 9 خرداد 1401 - 11:53:4

دسته بندی :