سید حسن نصرالله : تعرض به «مسجدالاقصی» منطقه را منفجر می‌کند

پنج شنبه 5 خرداد 1401 - 13:33:0

تهران - الکوثر : دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت سالروز پیروزی بر رژیم صهیونیستی در جنگ سال ۲۰۰۰، گفت: نقش «شهید سلیمانی» در پیروزی سال ۲۰۰۰ بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سید حسن نصرالله چهارشنبه شب در سخنرانی خود گفت: این روز [سالروز پیروزی بر صهیونیست‌ها در سال ۲۰۰۰] روز مبارکی است و من آن را به همگان تبریک می‌گویم و از همه کسانی که در این پیروزی و دستاورد بزرگ سهمی داشتند، تشکر و قدردانی می‌کنم. این روز، روزی است که در آن وعده خداوند متعال به مجاهدان و مبارزان در راهش محقق شد.
دبیرکل حزب الله افزود: خدا را به خاطر اینکه ما را به سمت و سوی گزینه مقاومت هدایت کرد، حمد و سپاس می‌گویم. واقعیت این است که ما برای تحقق پیروزی در برابر رژیم صهیونیستی، منتظر هیچ نظام عربی نماندیم. ما حتی منتظر سازمان ملل و شورای امنیت هم نماندیم.

سید مقاومت گفت: لازم است در اینجا از تمامی کسانی که فداکاری کردند و با فداکاری هایشان پیروزی را برای مقاومت به ارمغان آوردند، قدردانی کنم. لازم است از سوریه به خاطر اینکه در کنار مقاومت ایستاد و از جمهوری اسلامی ایران بابت کمک‌هایش و از اینکه از هیچ کمکی فروگذار نکرد، تشکر کنم. جمهوری اسلامی ایران در هیچ چیز بخل نورزید و کمک های آن بر کسی پوشیده نیست. به‌ ویژه نقشی که شهید حاج قاسم سلیمانی در این زمینه داشت. 

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: ما همچنین از ارتش لبنان به‌ویژه به خاطر اقدامات آن‌ها در سال‌های اخیر در دهه نود به خاطر انسجام با مقاومت و همچنین ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت فلسطین تشکر می‌کنیم. واقعیت این است که پیروزی سال ۲۰۰۰ یک پیروزی تاریخی محسوب می‌شود. این پیروزی در تاریخ ثبت شد. پیروزی سال ۲۰۰۰ هیمنه صهیونیست‌ها را در هم شکست و به اسطوره شکست ناپذیری آن‌ها پایان داد.
وی در ادامه تاکید کرد: ما امروز می‌توانیم بگوییم این پیروزی تنها متعلق به لبنان نیست بلکه یک پیروزی برای تمام امت عربی و اسلامی به شمار می‌رود. پیروزی سال ۲۰۰۰ پروژه بزرگ صهیونیست ها را نابود کرد و موجب شد تا فلسطینیان به آزادسازی سرزمین خود امیدوار شوند.
سید مقاومت لبنان تصریح کرد: لبنانی‌ها باید چهره حقیقی این رژیم را بشناسند؛ رژیمی که تلاش می‌کند عادی جلوه کند و با دیگر ملت‌های منطقه منسجم باشد. جانفشانی‌ها در مسیر آزادسازی اراضی جنوب لبنان نباید فراموش شوند. این پیروزی و دستاورد بزرگ به صورت رایگان به دست نیامده است. همه کسانی که در تحقق این پیروزی نقش داشتند باید معرفی شوند تا دیگران آن‌ها را بشناسند.
سید حسن نصرالله افزود: رژیم صهیونیستی پس از عقب نشینی از اراضی اشغالی در جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ به دنبال ایجاد جنگ داخلی و فرقه‌ای در این کشور بود. با این حال، مقاومت خیلی زود وارد عمل شد و پروژه صهیونیست‌ها را با شکست مواجه کرد.
وی گفت واقعیت این است گفتمان خانه عنکبوت زخم عمیقی را در میان سران رژیم صهیونیستی ایجاد کرد. آن‌ها هم اکنون با بحران دهه هشتم مواجه هستند و با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. رژیم صهیونیستی پس از پیروزی سال ۲۰۰۰ ضعیف و ضعیف‌تر شد. حتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق این رژیم به این واقعیت اذعان کرد.
سید حسن نصرالله افزود: مقاومت هیچگاه پیروزی‌ها و دستاورد‌های محقق شده را به انحصار خود درنیاورد. تنها مقاومتی که پیروزی را محقق کرد، اما سراغ حکومت نرفت، مقاومت لبنان بود. ما هیچگاه خواهان حکمرانی نبودیم، زیرا اساسا برای تکیه زدن بر کرسی قدرت نجنگیدیم. ما تنها برای آزادسازی سرزمین‌مان و نیز دفاع از عزت و کرامت ملت‌مان مبارزه کردیم. زمانی که وارد دولت شدیم، هدفمان پشتیبانی از مقاومت بود.
وی تاکید کرد: کار برخی افراد به جایی رسیده است که از ما می‌پرسند چه کسی شما را مأمور مبارزه کرده است؟ من به آن‌ها پاسخ می‌دهم درست در شرایطی که کشورمان اشغال شده بود، زنان و مردان‌مان در زندان به سر می‌بردند و دشمن هر جنایتی را مرتکب می‌شد، ما از وطن خود دفاع کردیم. در نقطه مقابل، من از این افراد می‌پرسم شما برای میهن خود چه کردید؟ شما در راه دفاع از کشورتان چه کاری انجام دادید؟
دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: آنچه که ما را مأمور و مکلف به مبارزه با دشمن کرد، وظیفه و مسئولیت دینی، اخلاقی و انسانی ما بود. ما در برابر ظلم و اشغالگری سکوت نکردیم و به همین دلیل توانستیم پیروزی سال ۲۰۰۰ را رقم بزنیم. ما در شرایطی پیروزی سال ۲۰۰۰ را رقم زدیم که اجماعی پیرامون گزینه مقاومت در داخل لبنان وجود نداشت. حتی برخی رسانه‌های لبنانی از اتفاقات جنوب لبنان تحت عنوان درگیری‌های خشونت آمیز یاد می‌کردند. آن‌ها شهدای ما را کشته می‌خواندند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 5 خرداد 1401 - 13:19:52