حاج علی اکبری : اندیشه‌های غیرانقلابی و ساختارهای معیوب در اقتصاد اصلاح شود

جمعه 30 اردیبهشت 1401 - 16:8:5
حاج علی اکبری : اندیشه‌های غیرانقلابی و ساختارهای معیوب در اقتصاد اصلاح شود

تهران - الکوثر : خطیب نماز جمعه تهران گفت: اندیشه‌های غیرانقلابی، عناصر نفوذی، جولان مفسدان و ساختارهای معیوب در اقتصاد ایران باید اصلاح شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حجت‌الاسلام «محمدجواد حاج علی‌اکبری» در خطبه‌های امروز نماز جمعه  تهران با اشاره به مردمی سازی پرداخت یارانه ها در دولت ایران افزود: این مسئله در بخشی از کالاهای اساسی مورد اجماع کارشناسان است و همه قانع شده‌اند که اصلاحات باید صورت گیرد.
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه عوامل مختلف از جمله شرایط اقتصادی دنیا، خشکسالی، جنگ در اوکراین و سایر مسائل ایجاب می‌کند که مردمی سازی پرداخت یارانه‌ها سرعت بگیرد، گفت: کشورهای بزرگ جهان امروز از صادرکننده بودن به وارد کننده تبدیل شده‌اند و در برخی کشورها سهمیه‌بندی کالاهای اساسی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
حجت‌الاسلام علی اکبری با اشاره به ضرورت اراده ملی و عمومی برای اجرایی شدن عملیات اقتصادی مردمی سازی پرداخت یارانه ها تصریح کرد: دولت گفت و گوی منظم و صریح با مردم داشته باشد و از آنها کمک بگیرد؛ همچنین یارانه‌ها را به موقع پرداخت کند و اصلاحات لازم در سامانه‌ها را انجام دهد.
 مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، طرح اقتصادی مهمی است که دولت ایران با هدف افزایش توان قدرت خرید اقشار آسیب‌پذیر جامعه و نیز مقابله با خارج شدن سرمایه های ملی از کشور از طریق قاچاق ، آغاز کرده است.
 تامین کامل اقلام مصرفی مورد نیاز مردم و واریز کمک معیشتی دو ماه خانواده ها، دو اقدام فوری دولت ایران برای اجرای هرچه بهتر این طرح مهم اقتصادی است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 30 اردیبهشت 1401 - 16:7:56