نهاد ریاست جمهوری ایران :

یوم النکبه آغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی بر ضد ملت بی‌دفاع فلسطین است

شنبه 24 اردیبهشت 1401 - 14:10:9
یوم النکبه آغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی بر ضد ملت بی‌دفاع فلسطین است

تهران - الکوثر : کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در نهاد ریاست جمهوری ایران روز نکبت (یوم النکبه) را نشان دهنده جنایت‌های رژیم صهیونیستی ضد ملت بی‌دفاع فلسطین دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در نهاد ریاست جمهوری ایران با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز نکبت (یوم النکبه) افزود: یوم النکبه روزی است که دشمن صهیونیستی موجودیت دروغین خود را به قیمت ریختن خون انسانهای بی گناه، درد و رنج های بی حد و اندازه، تخریب شهرها و روستا ها، مصادره اراضی، توسعه شهرک ها، تخریب آثار باستانی و مقدسات اسلامی و هر آنچه که رنگ و بوی فلسطینی و اسلامی داشت، اعلام کرد.
در این بیانیه آمده است:  رژیم جعلی صهیونیستی با ادامه تضییع حقوق واضح ملت فلسطین و اعمال جنایات بی شمار، از هر نوع اقدام خصمانه‌ای برای بیرون راندن هر چه بیشتر مردم این سرزمین از خانه و کاشانه‌شان فروگذار نکرده است.
کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در نهاد ریاست جمهوری ایران تصرصح کرد: اگرچه یادآوری این روز نکبت‌بار برای ملت فلسطین تلخ و رنج‌آور است اما همه ساله در چنین روزی فلسطینیان و بسیاری از مردمان آزاده در سرتاسر جهان با برگزاری  تجمعات و تظاهرات اعتراض‌آمیزی به جهانیان یادآور می‌شوند که این حق پایمال شده، هرگز به فراموشی سپرده نخواهد شد.
در این بیانیه آمده است: رژیم جنایت‌کار صهیونیست در راستای اهداف شوم خود، بی‌توجه به تمامی اصول اخلاقی و انسانی و با زیرپا نهادن همه قوانین و مقررات بین‌المللی، هیچ جنایتی دریغ نکرده و در تازه‌ترین اقدام خود با به شهادت رساندن خبرنگارشبکه الجزیره، آشکارا قوانین بین‌المللی را به سخره گرفته است.
نظامیان رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته با یورش به اردوگاه جنین در کرانه باختری رود اردن،«شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.
این خبرنگار فلسطینی هنگام پوشش خبری یورش صهیونیست‌ها  به اردوگاه جنین  از ناحیه سر هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و شهید شد. 
صهیونیست‌ها ۱۴ مه ۱۹۴۸ با اشغال سرزمین فلسطین، پایه های ناامنی، بی ثباتی، جنایت و اشغالگری را در منطقه بنا کردند.
این روز در تاریخ  فلسطین، به روز نکبت یا "یوم النکبه" نام گذاری شده است.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 24 اردیبهشت 1401 - 14:10:2

دسته بندی :