باید دولت را در جراحی اقتصادی کمک کرد

جمعه 23 اردیبهشت 1401 - 16:53:0
باید دولت را در جراحی اقتصادی کمک کرد

تهران - الکوثر : خطیب نماز جمعه تهران گفت: دولت سیزدهم جراحی اقتصاد کشور را شجاعانه آغاز کرده است و در این زمینه باید دولت را کمک کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی افزود: کسب رضایت مردم برای هر حکومتی واجب است و مردم صاحب حکومت هستند و مخدومند و مسئولان، خادم مردم هستند و درد و رنج آنان درد و رنج مسئولان است.
وی گفت: هیچ دولتی نارضایتی مردم خود را نمی‌خواهد به خصوص دولت آقای رئیسی که مردمی بودن و مردمی زیستن شعار این دولت است. 
امام جمعه موقت تهران افزود: منصفانه بپذیریم که اقتصاد کشور در عرصه‌های مختلف بیمار است و به این موضوع تمام افرادی که در مسائل اقتصادی صاحب نظرند و کار کرده اند، اعتراف دارند.
وی گفت: متاسفانه این بیماری اقتصادی کشور سابقه نیم قرنی دارد و از سال ۱۳۵۰ شروع شده و دولت‌های بعد از انقلاب برای درمان این بیماری همت داشته اند و تلاش کرده اند که اقتصاد نابسامان را سامان دهند، اما چندان موفق نبوده اند.
وی افزود: دولت سیزدهم دامان همت به کمر بسته تا آرام آرام این اقتصاد را از بیماری خارج کند.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: دولت سیزدهم می‌توانست این جراحی اقتصادی را از سال‌های هفتم یا هشتم نیز شروع کند، اما این عمل شجاعانه را از سال اول شروع کرد و صادقانه وارد کار شد و آبروی خود را برای جراحی اقتصاد گذاشته است هر چند ممکن است این جراحی نارضایتی‌هایی هم داشته باشد، اما این اقدام دولت جای تشکر دارد.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی گفت: تمام متخصصان و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که این جراحی باید در اقتصاد کشور صورت گیرد هرچند در کیفیت انجام آن اختلاف نظر‌هایی وجود دارد، اما در اصل آن هیچ اختلاف نظری نیست.
وی در ادامه کاهش جدی فاصله طبقاتی، افزایش قدرت خرید دهک‌های پایین جامعه، تحقق عدالت اقتصادی و واگذاری امور مردم به مردم و مبارزه با فساد را از خاستگاه‌های اولیه این طرح بر شمرد و این موارد را از اهداف جراحی اقتصادی از سوی دولت سیزدهم عنوان کرد.
امام جمعه موقت تهران گفت: هر جراحی نیز دردی دارد، اما سرانجام آن نجات بیمار است و باید این اقتصاد بیمار را نجات داد.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی تاکید کرد: دولت باید بداند که سرمایه انقلاب و نظام، محرومین و مستضعفین هستند و باید طوری برنامه ریزی شود که این قشر جامعه آسیب نبیند.
خطیب نمازجمعه تهران در عین حال تخریب، فحاشی و هتاکی را ناسپاسی دانست و افزود: این اعمال در شان یک ملت انقلابی نیست.
وی با اشاره به تبلیغات گسترده دشمنان انقلاب و مردم برای ایجاد یأس و ناامیدی در مردم و همچنین سوء استفاده آنان و کینه توزان از برنامه دولت در جراحی اقتصادی، گفت: به گونه‌ای باید انتقاد شود که در میدان دشمن بازی نکنیم و رسانه‌های دشمن و فضا‌های مجازی بیگانگان کل نظام و اسلام را زیر سئوال نبرند.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی افزود: اطلاع رسانی دقیق و به موقع و گسترده مانع فضاسازی دشمنان خواهد شد و در این زمینه باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور به ویژه رسانه ملی به بهترین نحو استفاده کرد.
وی گفت: صدا و سیما زبان این ملت است و باید مسائل را به صورت دقیق برای مردم تبیین کند.
امام جمعه موقت تهران افزود: دولت قول افزایش نیافتن قیمت نان، دارو و همچنین واریز دو ماهه یارانه‌ها را به مردم داده و ان شاء الله پای حرف خود خواهد ایستاد.
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی بار دیگر با تاکید بر حمایت از دولت در شرایط فعلی برای پیشبرد اهداف اقتصادی دولت و جراحی اقتصادی، گفت: این موضوع امر صریح مقام معظم رهبری است و در بیاناتشان به آن اشاره فرمودند.
وی همچنین افزود: ما معتقدیم انتقاد سازنده در اجرای برنامه‌ها به دولت کمک خواهد کرد و انتقاد ناصحانه نوعی خدمت است چرا که دولت تملق نمی‌خواهد و از آنجا که سیاه نمایی بد است سفید نمایی مطلق هم بد است.
خطیب نمازجمعه تهران گفت: توجه به بصیرت در این زمینه حرف اول را می‌زند و نباید به صورت ناخواسته در جامعه حرف دشمن را زد.
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در ادامه خطبه دوم نماز با اشاره به سفر اخیر بشار اسد به تهران و دیدار وی با مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، آن را یک سفر راهبردی و در جهت تقویت مقاومت خواند و افزود: سوریه در خط مقدم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است.
وی همچنین دیدار امیر قطر با مقام معظم رهبری را در جهت گسترش همکاری‌های اقتصادی دانست و فرمایشات مقام معظم رهبری در این دیدار را مهم عنوان کرد.
امام جمعه موقت تهران افزود: این دیدار مانور ضد رژیم صهیونیستی بود چرا که صهیونیست‌ها هر جا پا می‌گذارند هیچ امتیازی به کشور‌ها نمی‌توانند بدهند و این دیدار یعنی همان مرگ بر اسراییل شماها.
امام جمعه موقت تهران این سفر را پیام مهمی به کشور‌های منطقه دانست و گفت: برادران قدرتمندی که در حاشیه کشور‌های خلیج فارس هستند به ایران قدرتمند اعتماد کنند که در بزنگاه به دادشان برسد.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: آن‌هایی که به امریکا اعتماد کردند امریکا آن‌ها را تحریم کرد، اما ایران در مواقع نیاز به داد آنان رسید.
وی گفت: سران کشور‌های مرتجع منطقه هم بدانند که ایران قابل اتکاست و امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هرگز قابل اتکا نیستند.
خطیب نمازجمعه تهران همچنین از ستاد استهلال ماه رمضان و همچنین سپاه انصار المهدی که حفاظت هواپیما‌ها را برعهده دارند و زحماتی که متحمل می‌شوند تقدیر و تشکر کرد.
حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در پایان با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در کشور از مردم خواست که در مصرف آب صرفه جویی کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 23 اردیبهشت 1401 - 16:38:41