شمخانی : پیشبرد مذاکرات وین با طرح تحول اقتصادی نشان از تسلط دولت دارد

سه شنبه 20 اردیبهشت 1401 - 17:33:0
شمخانی : پیشبرد مذاکرات وین با طرح تحول اقتصادی نشان از تسلط دولت دارد

تهران - الکوثر : دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد پیشبرد هم زمان مذاکرات وین با طرح تحول اقتصادی نشان از تسلط دولت دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حساب کاربری خود در توییت نوشت : پیشبرد هم‌زمان مذاکرات وین⁩ برای رفع تحریم‌های ظالمانه که ادامه آن با سفر انریکه مورا به ایران دنبال می‌شود با اجرای طرح تحول اقتصادی از تسلط دولت بر مهمترین پرونده‌های سیاسی و اقتصادی کشور خبر می‌دهد.

"انریکه مورا "  معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز ( سه‌شنبه ) برای ادامه گفت‌وگو با مسئولین جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر خواهد کرد.  

هشتمین دور گفتگوهای وین با محوریت رفع تحریم های ظالمانه و غیرقانونی ضد ایران که از هشتم فوریه در پایتخت اتریش آغاز شده بود، یازدهم مارس برای چندمین بار وارد یک دوره استراحت شد.

دولت آمریکا از زمان آغاز این مذاکرات به جای پیشنهاد دادن ابتکارهای عملی برای پیشرفت گفت‌وگوها بارها تلاش کرده طرف‌های مختلف را به کند کردن روند مذاکرات و ایجاد مانع بر سر راه آن متهم کند.

جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده، با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که برجام را نقض کرده، این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به این توافق ندارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 20 اردیبهشت 1401 - 17:11:34