ممنوعیت کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان

سه شنبه 20 اردیبهشت 1401 - 16:53:45
ممنوعیت کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان

تهران - الکوثر : دولت موقت طالبان افغانستان کشت کوکنار و تولید مواد مخدر را در این کشور ممنوع کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، طالبان که پیش ازآغاز دور جدید حکمرانی، مهمترین منبع درآمدش کشت خشخاش ،تولید و قاچاق مواد مخدر بود، درهشت ماهی که به قدرت رسیده، بارها بر ممنوعیت کشت خشخاش مهمترین محصول تهیه مواد مخدر (تریاک) تاکید کرده است.با این حال برخی کشاورزان افغان میگویند: با وجود اعلام ممنوعیت کشت خشخاش، تاکنون ازسوی طالبان فشاری احساس نکرده اند.

فرمان مولوی هبت الله آخوندزاده، رهبر طالبان افغانستان درباره ممنوعیت کشت کوکنار و تولید مواد مخدر در این کشور ، در نشست خبری وزارت کشور طالبان  اعلام شد.

در فرمان رهبر طالبان  گفته شده است که از این پس به کسی اجازه داده نمی‌شود که دست به کشت مواد مخدر در کشور بزند. در کنار ممنوعیت کشت خشخاش، استفاده، قاچاق و خرید و فروش هر گونه مواد نشئه آور ممنوع می‌باشد و اگر کسی خلاف این فرمان عمل کند، با او برخورد قانونی خواهد شد.

عبدالسلام حنفی، معاون رییس الوزرای دولت موقت  طالبان افغانستان   با اعلام این فرمان از جامعه جهانی خواست که با  طالبان  در بخش مداوای  معتادان مواد مخدر و ارائه کشت جایگزین  به کشاورزان ، همکاری کند.

با وجودی که کشت خشخاش و خرید و فروش تریاک از نظر قانونی در افغانستان ممنوع اعلام شده  است اما  در بازارهای ولایات قندهار و هلمند آزادانه خرید و فروش می شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 20 اردیبهشت 1401 - 16:53:38

دسته بندی :