رئیسی : هدف دولت عدالت در پرداخت یارانه‌هاست

یک شنبه 18 اردیبهشت 1401 - 14:15:23
رئیسی : هدف دولت عدالت در پرداخت یارانه‌هاست

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت ولت درپی حذف یارانه کالا‌های اساسی نیست ، بلکه درصدد اصلاح نحوه و محل تخصیص یارانه‌هاست، ما به دنبال این موضوع هستیم که با کمک اصناف و اتحادیه‌ها، مردم مزه شیرین عدالت را در پرداخت یارانه‌ها بچشند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سید ابراهیم رئیسی، شنبه شب در نشست هم‌اندیشی با جمعی از اصناف و اتحادیه‌ها که تا بامداد یکشنبه به طول انجامید، با قدردانی از همراهی همیشگی اصناف و اتحادیه‌ها با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: همواره به همه اعضای دولت توصیه کرده‌ام که به شکل منظم و مستمر، نشست‌های مشورتی با نخبگان عرصه‌های مختلف داشته باشند و نشست امشب را نیز برای خود فرصتی ارزشمند می‌دانم. 

رئیس جمهور با بیان اینکه استفاده از نظرات نخبگان عرصه‌های مختلف به عنوان صاحبان دانش، تجربه و توانایی، زمینه‌ساز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های صحیح، اثرگذار و ماندگار خواهد بود، افزود: در زمینه اصلاح نحوه و محل پرداخت یارانه محصولات غذایی و کشاورزی از جمله نان، شما باید طرف مشورت قرار بگیرید، زیرا تجارب شما حتما می‌تواند در این زمینه برای دولت راهگشا باشد. 

رئیسی، گفت: استفاده از مشورت اهالی فن در هر زمینه‌ای، ضریب خطا و اشتباه در تصمیم‌گیری‌ها را کاهش می‌دهد و از آن گذشته، وقتی هر تصمیمی در هر صنفی، متکی به نظرات کارشناسی و تجربه اهالی آن صنف باشد، همکاری آنان در اجرای تصمیم را نیز به همراه خواهد داشت. 

رئیس جمهور، یکی از آثار مهم همراهی اصناف مختلف در اجرای تصمیمات و سیاست‌ها را مشارکت آنان در تبیین و اقناع افکار عمومی برای اجرای بهتر آن تصمیم دانست و ادامه داد: هر تصمیم و اقدامی، هر قدر هم که کارشناسانه باشد، اگر با همراهی مردم توأم نشود، موفق و کارگشا نخواهد بود؛ همراهی و همکاری اهالی اصناف مختلف و نیز مردم، رمز موفقیت اجرای تصمیمات و سیاست‌های دولت هستند. 

 رئیسی در ادامه سخنان خود با تأیید اظهارات یکی از سخنرانان این نشست مبنی بر تفکیک قائل شدن بین گرانی و گران‌فروشی، تصریح کرد: در تعیین مرز گرانی و گران‌فروشی، سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده، مهم‌ترین نقش و جایگاه را دارد و باید به دقت به وظیفه خود در قیمت‌گذاری و نظارت بر قیمت‌ها عمل کند تا نه آسیب به تولیدکننده وارد شود و نه به مصرف‌کننده اجحاف شود. 

رئیس جمهور با بیان اینکه فروشندگان کوچک خواربار و مواد لبنی، بخش مهم و مؤثری در چرخه توزیع کالا در کشور هستند، گفت: توجه به فروشگاه‌های بزرگ نباید باعث غفلت از فروشگاه‌های کوچک شود. این بخش، اصناف کشور ارتباطی تنگاتنگ و عمیق با مردم دارند و حمایت از آن‌ها ـ و البته نظارت بر عملکردشان ـ باعث تسهیل، تسریع و تأمین به صرفه اقلام مورد نیاز مردم خواهد شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 18 اردیبهشت 1401 - 14:15:16